La tutoría como respuesta a las necesidades del alumnado universitarioun estudio en el primer curso de Enfermería de la Universidad de La Laguna

  1. Arias Hernández, María Mercedes 1
  2. Robayna Delgado, Mª C. 1
  3. Cabrera Figueroa, Julián 1
  4. García Andrés, Mª C. 1
  5. Martín del Río Aguiar, Mª D. 1
  6. Álvarez Pérez, Pedro Ricardo 1
  1. 1 Universidad de La Laguna
    info

    Universidad de La Laguna

    San Cristobal de La Laguna, España

    ROR https://ror.org/01r9z8p25

Zeitschrift:
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía

ISSN: 1139-7853 1989-7448

Datum der Publikation: 2005

Ausgabe: 16

Nummer: 2

Seiten: 319-331

Art: Artikel

DOI: 10.5944/REOP.VOL.16.NUM.2.2005.11377 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen Access editor

Andere Publikationen in: Revista Española de Orientación y Psicopedagogía

Zusammenfassung

University students, mainly in the first years, find themselves having to make decisions about their academic or profesional future from the first moment in which they reach high education. This situation without the adequate aid, makes them feel disoriented and find it difficult to conclude studies in the long term. With this investigation we show a descriptive study of the necessities of orientation that Nursing studients in their first year from the University of La Laguna declare.

Bibliographische Referenzen

  • Álvarez, P. (2002). La función tutorial en la universidad; una apuesta por la mejora de la calidad de la enseñanza. Madrid: EOS.
  • Álvarez, P. y Cabrera, L. (1997). "La acción tutorial en el ámbito universitario; algunas consideraciones planteadas desde un modelo de trabajo colaborativo". V111 Jornadas Nacionales de la Asociación Española de Orientación y Psicopedagogía. Valencia, 268-270.
  • Bricall, J. M. y cols. (2000). "Informe Universidad 2000". Revista Vivat Academia, 16. Madrid: UAH.
  • Gallego, S. (1977). "Las funciones del tutor universitario. La Orientación Educativa la Intervención Psicopedagógica integradas en el curriculum". V111 Jornadas Nacionales de la Asociación Española de Orientación y Psicopedagogía. Valencia, 289-292.
  • Lázaro, A. (1997). "La acción tutorial de la función universitaria". En P. Apocada y C.Lobato (eds). Calidad en la Universidad: Orientación y Evaluación. Barcelona: Laertes.