Inversión pedagógica y éxito escolar del alumnado de clase obrera

  1. PÉREZ SÁNCHEZ, CARMEN NIEVES 1
  2. BETANCORT MONTESINOS, MOISÉS 2
  3. CABRERA RODRÍGUEZ, LEOPOLDO 3
  1. 1 INVERSIÓN PEDAGÓGICA Y ÉXITO ESCOLAR DEL ALUMNADO DE CLASE OBRERA
  2. 2 Profesor de Metodología de la Universidad de La Laguna
  3. 3 Profesor de Sociología de la Educación de la Universidad de La Laguna.
Zeitschrift:
Revista de Sociología de la Educación-RASE

ISSN: 2605-1923

Datum der Publikation: 2014

Titel der Ausgabe: CLASE OBRERA Y ESCUELA

Ausgabe: 7

Nummer: 2

Seiten: 410-428

Art: Artikel

Andere Publikationen in: Revista de Sociología de la Educación-RASE

Zusammenfassung

Here we present a study which interprets the characteristics of the working class families whose children obtain good academic achievements. We assume that: educative differences due to the social origin are maintained, the social status of the families affects socialization models, and there will be higher chances of school success when the school and family socialization models will be more similar. Among others results, we find that the school success happens despite the type of family and its educative practices are not the most adequate from the school point of view.