Influencia del estilo de enseñanza en el aprendizaje del pase en waterpolo con alumnado de primaria

  1. Francisco Manuel Argudo Iturriaga 1
  2. Encarnación Ruiz Lara 2
  3. Pablo García Marín 3
  4. Pablo José Borges Hernández 4
  1. 1 Profesor Universidad Autónoma de Madrid. Madrid. España.
  2. 2 Profesora Universidad Católica de Murcia. Murcia. España.
  3. 3 Profesor Universidad Santiago de Compostela. Lugo. España.
  4. 4 Profesor Universidad La Laguna. Tenerife. España
Revista:
EmásF: revista digital de educación física

ISSN: 1989-8304

Año de publicación: 2021

Número: 72

Páginas: 39-51

Tipo: Artículo

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  • Ámbito: DEPORTE Cuartil: C3 Posición en el ámbito: 23/43

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  • Ciencias Sociales: D

Resumen

The objectives of this study were to analyze how the teaching style influences the learning of some of the types of passes in water polo. 80 students from the fifth year of primary education participated voluntarily with mastery of the aquatic environment. The design was pre-post intervention. The intervention program developed in the Physical Education subject classes consisted of 12 sessions. One group received a teaching-learning process through a teaching style based on homework assignments and the other group through guided discovery. It is concluded that, in relation to learning the technical gesture of the pass, the traditional style provides an improvement of 35% with respect to the cognitive style

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