EDULLAB
Laboratorio de educación y nuevas tecnologías (EDULLAB)
Publications (944) Publications auxquelles un chercheur a participé
2024
-
A metamorfose dos materiais didácticos en Galicia: achegas dende a investigación
A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 351-369
-
Automatic captions on video calls: a must for the older adults
Universal Access in the Information Society, Vol. 23, Núm. 1, pp. 75-98
-
Collaborative work as an innovative teaching method: Benefits and challenges
Radiologia
-
Cuestionando el papel de las tecnologías en la Educación Infantil: brechas y falsas visiones
Pixel-Bit: Revista de medios y educación, Núm. 69, pp. 63-96
-
El rendimiento académico universitario durante la pandemia. Un análisis comparativo entre las calificaciones y las percepciones del profesorado
RED: revista de educación a distancia, Vol. 24, Núm. 77
-
Empowering soft skills in children with ADHD through the co-creation of tangible tabletop games
Universal Access in the Information Society, Vol. 23, Núm. 1, pp. 3-21
-
La transformación del panorama educativo por la Inteligencia Artificial Generativa: El caso de ChatGPT
Cuadernos de pedagogía, Núm. 549
-
Pablos Pons, J. y Gómez Camacho, A. (2023). Escritura digital y educación: el m-learning . Octaedro
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 23, Núm. 1, pp. 105-106
-
Special Issue: Advanced human–computer interfaces for promoting inclusive communication and social interaction
Universal Access in the Information Society
2023
-
Alexa, Do What I Want To. Implementing a Voice Spoofing Attack Tool for Virtual Voice Assistants
Lecture Notes in Networks and Systems
-
Analíticas académicas y rendimiento para la transformación digital en las titulaciones de postgrado de la Universidad de La Laguna
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Análisis de Recursos Educativos Digitales y Trastorno del Espectro del Autismo
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Autorregulación y compromiso activo: e-portafolios y gamificación superficial para el desarrollo de la competencia digital docente en línea
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Collaborative methodology and online debate: an experience with scientific reading workshops in Higher Education
New trends and research on digital education, technopedagogy and curriculum (Dykinson), pp. 66-80
-
Correlación entre conectividad y rendimiento en diarios Visual Thinking
Libro de Actas de las XXX Jornadas Internacionales de Tecnología Educativa: 30 años de docencia e investigación en Tecnología Educativa: Balance y futuro
-
Data from an International Multi-Centre Study of Statistics and Mathematics Anxieties and Related Variables in University Students (the SMARVUS Dataset)
Journal of Open Psychology Data, Vol. 11, Núm. 1
-
Developing Participatory Methods to Consider the Ethics of Emerging Technologies for Children
Conference on Human Factors in Computing Systems - Proceedings
-
Digital didactic materials for the teaching/learning of the natural sciences: a bibliometric analysis
Texto Livre, Vol. 16
-
Digital educational platforms and formative justice
Education Policy Analysis Archives, Vol. 31
-
Editorial: Open education for sustainable development: Contributions from emerging technologies and educational innovation
Frontiers in Education