Publications (40)

2021

  1. Evidence for a general impairment of auditory and visual temporal order judgment in children with reading disabilities

    Tesis psicológica: Revista de la Facultad de Psicología, Vol. 16, Núm. 2, pp. 2

2017

  1. Procesamiento temporal auditivo de estímulos lingüísticos y no lingüísticos en niños con dificultades en lectura

    Revista española de lingüística aplicada, Vol. 30, Núm. 1, pp. 393-413

  2. Línea mental numérica en alumnos con bajo rendimiento en cálculo aritmético

    Majorensis: Revista Electrónica de Ciencia y Tecnología, Núm. 13, pp. 24-30

2014

  1. Visual and auditory perception in preschool children at risk for dyslexia

    Research in Developmental Disabilities, Vol. 35, Núm. 11, pp. 2673-2680

  2. The inhibitory advantage in bilingual children revisited: Myth or reality?

    Experimental Psychology, Vol. 61, Núm. 3, pp. 234-251

  3. Is there a bilingual advantage in the ANT task? Evidence from children

    Frontiers in Psychology, Vol. 5, Núm. MAY

  4. El procesamiento temporal en la percepción del habla de los niños con dislexia

    Anales de psicología, Vol. 30, Núm. 2, pp. 716-724

2010

  1. Procesos cognitivos y dificultades de aprendizaje en lectura

    Dislexia y sordera: líneas actuales en el estudio de la lengua escrita y sus dificultades (Aljibe), pp. 101-110

2009

  1. Validez discriminante de la Batería Multimedia Sicole-R-Primaria para la evaluación de procesos cognitivos asociados a la dislexia

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 27, Núm. 1, pp. 49-71

  2. N250 effects for letter transpositions depend on lexicality: 'Casual' or 'causal'?

    NeuroReport, Vol. 20, Núm. 4, pp. 381-387

  3. Desarrollo de las habilidades fonológicas y ortográficas en niños normolectores y con dislexia durante la educación primaria

    Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, Vol. 32, Núm. 3, pp. 375-389

  4. An anatomical signature for literacy

    Nature, Vol. 461, Núm. 7266, pp. 983-986

2008

  1. Transposed-letter similarity effects in naming pseudowords: Evidence from children and adults

    European Journal of Cognitive Psychology, Vol. 20, Núm. 1, pp. 33-46

  2. Desarrollo de la percepción del habla en niños con dislexia

    Psicothema, Vol. 20, Núm. 4, pp. 678-683

2007

  1. Locus and nature of perceptual phonological deficit in Spanish children with reading disabilities

    Journal of Learning Disabilities, Vol. 40, Núm. 1, pp. 80-92

  2. Brain activation for lexical decision and reading aloud: Two sides of the same coin?

    Journal of Cognitive Neuroscience, Vol. 19, Núm. 3, pp. 433-444