Publicacións (128) Publicacións de Eduardo Parra López

2024

  1. La competitividad turística a través del World Economic Forum y el modelo de Rasch: el caso de España

    Competitividad y gestión sostenible de los destinos turísticos (Tirant Humanidades), pp. 35-49

2023

  1. Blockchain Use Possibilities: A Systematic Literature Review

    Smart Innovation, Systems and Technologies

  2. Island destinations in the face of global challenges: A strategic analysis

    Routledge Handbook of Trends and Issues in Tourism Sustainability, Planning and Development, Management, and Technology (Taylor and Francis), pp. 151-159

  3. Las aulas en pandemia: la COVID-19 y sus efectos docente

    Thomson Reuters Aranzadi

  4. Tourism Competitiveness versus Sustainability: Impact on the World Economic Forum Model Using the Rasch Methodology

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 18

2022

  1. Are Image and Quality of Tourist Services Strategic Determinants of Satisfaction? Millennials’ Perspective in Emerging Destinations

    Administrative Sciences, Vol. 12, Núm. 3

  2. Artisan Entrepreneurship ed. lit.

    Emerald Group Publishing Limtied

  3. Artisan gastronomy in tourist destinations: a business opportunity

    Artisan Entrepreneurship (Emerald Group Publishing Limtied), pp. 161-170

  4. Blockchain en la industria del turismo: una revisión bibliométrica en España

    XXII Congreso de la Asociación de Española de Expertos Científicos en Turismo

  5. Community Tourism Strategic Planning—Convergent Model Proposal as Applied to a Municipality in Mexico

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 23

  6. Creating a Re-Tech Theme Park through the Neuromarketing and Cartoon Characters

    preprints.org, pp. 20

  7. Dark tourism destinations: the relationships between tourists’ on-site experience, destination image and behavioural intention

    Tourism Review, Vol. 77, Núm. 2, pp. 607-621

  8. Digital Eco Tree Platform: A Proposal of an Effective Mobile Application in World Heritage Cities

    Smart Innovation, Systems and Technologies (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 551-561

  9. El efecto de la transversalidad de la comunicación y la inteligencia emocional en el grado de turismo

    Journal of the Academy, pp. 92-110

  10. Generation Y: Social Norm, eWoM and Use of Social Networks

    Smart Innovation, Systems and Technologies

  11. Neuroeducación e Inclusividad en el Marco de la Comunicación y el Turismo

    Fronteiras, Vol. 11, Núm. 4, pp. 288-303

  12. Preface

    Smart Innovation, Systems and Technologies

  13. Strategic technological determinant in smart destinations: obtaining an automatic classification of the quality of the destination

    Industrial Management and Data Systems, Vol. 122, Núm. 10, pp. 2299-2330

  14. Validación de contenido de la competitividad: una aproximación a través del World Economic Forum

    La actividad turística española en 2021: innovación, digitalización, sostenibilidad y competitividad como factores de la nueva gestión turística (Síntesis), pp. 339-346