Publications (77)

2022

  1. The attitude to learning chemistry instrument (ALChI): linking sex, achievement, and attitudes

    Chemistry Education Research and Practice, Vol. 23, Núm. 3, pp. 686-697

  2. Effect of a Science of Learning Course on Beliefs in Neuromyths and Neuroscience Literacy

    Brain Sciences, Vol. 12, Núm. 7

  3. Actitudes hacia la química de estudiantes chilenos de secundaria: un estudio de métodos mixtos

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 40, Núm. 2, pp. 89-107

2021

  1. The Synchronous Method in the Teaching of Electronics

    Revista de Investigación, Formación y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, Vol. 9, Núm. 2, pp. 17-25

  2. Psychometric Properties of the Revised Child Mathematics Anxiety Questionnaire (CMAQ-R) for Spanish Speaking Children

    Psicología educativa, Vol. 27, Núm. 2, pp. 115-122

  3. Multimedia battery for assessment of cognitive and basic skills in mathematics (BM-PROMA)

    Journal of Visualized Experiments, Vol. 2021, Núm. 174

2019

  1. La evaluación del contexto alfabetizador familiar en estudiantes de chino como L2

    Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa

  2. Mathematics learning and its difficulties: The cases of Chile and Uruguay

    International Handbook of Mathematical Learning Difficulties: From the Laboratory to the Classroom (Springer International Publishing), pp. 213-230

  3. Interacción intensa y valiosa en entornos de aprendizaje seguros y abiertos

    Cartografía de la buena docencia universitaria: un marco para el desarrollo del profesorado basado en la investigación (Narcea), pp. 155-174

  4. Actividades instruccionales para la mejora de los procesos de aprendizaje de la lectura

    Modelo de respuesta a la intervención: un enfoque preventivo para el abordaje de las dificultades específicas de aprendizaje (Pirámide), pp. 1121-1130

  5. Number Sense Abilities, Working Memory and RAN: A Longitudinal Approximation of Typical and Atypical Development in Chilean Children.

    Revista de psicodidáctica, Vol. 24, Núm. 1, pp. 9

  6. Inteligencia fluida, memoria de trabajo, fluidez lectora y comprensión de lectura en escolares chilenos

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 17, Núm. 48, pp. 295-316

2018

  1. Explaining secondary school students' attitudes towards chemistry in Chile

    Chemistry Education Research and Practice, Vol. 19, Núm. 2, pp. 533-542

2017

  1. Predicting Handwriting Difficulties Through Spelling Processes

    Journal of Learning Disabilities, Vol. 50, Núm. 5, pp. 504-510

  2. Data-driven heterogeneity in mathematical learning disabilities based on the triple code model

    Research in Developmental Disabilities, Vol. 71, pp. 130-142