María Cristina
Rodríguez Rodríguez
Researcher in the period 2006-2022
Publications (81) María Cristina Rodríguez Rodríguez publications
2024
2023
-
Data from an International Multi-Centre Study of Statistics and Mathematics Anxieties and Related Variables in University Students (the SMARVUS Dataset)
Journal of Open Psychology Data, Vol. 11, Núm. 1
-
Editorial: Educational neuroscience: key processes and approaches to measurement
Frontiers in Psychology
-
Effect of parents’ mathematics anxiety and home numeracy activities on young children's math performance-anxiety relationship
Contemporary Educational Psychology, Vol. 72
-
Gathering validity evidence in the development of a new version of the Attitude toward the Subject of Chemistry Inventory (ASCI-UE)
Canadian Journal of Chemistry, Vol. 101, Núm. 8, pp. 525-537
-
To what extent is dot comparison an appropriate measure of approximate number system?
Frontiers in Psychology, Vol. 13
2022
-
Actitudes hacia la química de estudiantes chilenos de secundaria: un estudio de métodos mixtos
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 40, Núm. 2, pp. 89-107
-
Effect of a Science of Learning Course on Beliefs in Neuromyths and Neuroscience Literacy
Brain Sciences, Vol. 12, Núm. 7
-
The attitude to learning chemistry instrument (ALChI): linking sex, achievement, and attitudes
Chemistry Education Research and Practice, Vol. 23, Núm. 3, pp. 686-697
2021
-
Multimedia battery for assessment of cognitive and basic skills in mathematics (BM-PROMA)
Journal of Visualized Experiments, Vol. 2021, Núm. 174
-
Psychometric Properties of the Revised Child Mathematics Anxiety Questionnaire (CMAQ-R) for Spanish Speaking Children
Psicología educativa, Vol. 27, Núm. 2, pp. 115-122
-
The Synchronous Method in the Teaching of Electronics
Revista de Investigación, Formación y Desarrollo: Generando Productividad Institucional, Vol. 9, Núm. 2, pp. 17-25
2020
-
Differences and Associations in Symbolic and Non-Symbolic Early Numeracy Competencies of Chilean Kinder Grade Children, considering Socioeconomic Status of Schools
Early Education and Development, Vol. 31, Núm. 1, pp. 137-151
-
Longitudinal Performance in Basic Numerical Skills Mediates the Relationship Between Socio-Economic Status and Mathematics Anxiety: Evidence From Chile
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Number processing skill trajectories in children with specific language impairment
Psicothema, Vol. 32, Núm. 1, pp. 92-99
2019
-
Actividades instruccionales para la mejora de los procesos de aprendizaje de la lectura
Modelo de respuesta a la intervención: un enfoque preventivo para el abordaje de las dificultades específicas de aprendizaje (Pirámide), pp. 1121-1130
-
Inteligencia fluida, memoria de trabajo, fluidez lectora y comprensión de lectura en escolares chilenos
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 17, Núm. 48, pp. 295-316
-
Interacción intensa y valiosa en entornos de aprendizaje seguros y abiertos
Cartografía de la buena docencia universitaria: un marco para el desarrollo del profesorado basado en la investigación (Narcea), pp. 155-174
-
La evaluación del contexto alfabetizador familiar en estudiantes de chino como L2
Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa
-
Mathematics learning and its difficulties: The cases of Chile and Uruguay
International Handbook of Mathematical Learning Difficulties: From the Laboratory to the Classroom (Springer International Publishing), pp. 213-230