
María de África
Borges del Rosal
Catedrática de Universidad
Publicacions (122)
2023
-
Altas capacidades em adultos: análise do diagnóstico e da resposta educative
Educação Por Escrito, Vol. 14, Núm. 1, pp. e43300
-
Decision-making on an explicit risk-taking task in children and adolescents with high intellectual abilities: a neuropsychological perspective
Revista Iberoamericana de Neuropsicología, Vol. 6, Núm. 2, pp. 183-195
-
Knowledge about COVID-19 between Children and Adolescents with and without High Intellectual Abilities
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 17
-
Relación entre el afrontamiento y el perfeccionismo en adolescentes
Investigaciones DACIU 2022-2023: Una publicación que refleja los trabajos realizados por los participantes en el programa DACIU en su primera edición (Avanza), pp. 185-192
2022
-
Challenges for Teachers’ and Students’ Digital Abilities: A Mixed Methods Design Study
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 8
-
Differences between Creativity and Gender in Students with High Abilities Attending a School with Total Grouping
Children, Vol. 9, Núm. 7
-
Parental Evaluation of the Socio-Personal Adjustment of High Ability Students in a Cluster Grouping Program
Children, Vol. 9, Núm. 1
-
Students with high intellectual abilities in the Autonomous Community of the Canary Islands: A current and relevant educational challenge
Revista Lusofona de Educacao, Vol. 55, Núm. 55, pp. 167-185
-
Tolerancia a la frustración en niñez con altas capacidades. Diseño y evaluación de un programa de intervención
Educación: revista de la Universida de Costa Rica, Vol. 46, Núm. 1, pp. 383-399
2021
-
A Mixed Methods Research Study of Parental Perception of Physical Activity and Quality of Life of Children Under Home Lock Down in the COVID-19 Pandemic
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Altas Capacidades em meios Vulneráveis: produções acadêmicas brasileiras e internacionais
Research, Society and Development, Vol. 10, Núm. 1, pp. e22810111578
-
Falsos positivos en la identificación de altas capacidades intelectuales
Talincrea, Vol. 7, pp. 42-51
-
ISIM: un instrumento de observación de la sesión informativa de mediación
Amazônica - Revista de Psicopedagogia, Psicologia escolar e Educação, Vol. 13, Núm. 2, jul-dez, pp. 365-393
-
Mappeo de la identificación del talento y las altas capacidades intelectuales en España
Amazônica - Revista de Psicopedagogia, Psicologia escolar e Educação, Vol. 13, Núm. 2, jul-dez, pp. 151-168
-
The ATENEA-ULL program: A proposal to increase the motivation of undergraduates.
AMAzônica, Vol. 13, pp. 360-379
2020
-
Cognitive correlates of attention-deficit hyperactivity disorder in children and adolescents with high intellectual ability
Journal of Neurodevelopmental Disorders, Vol. 12, Núm. 1
-
Concepción que el profesorado y el alumnado participante en el programa de mentoría ATENEA-ULL tienen de las altas capacidades intelectuales
TALINCREA, Vol. 6, Núm. 12, pp. 89-102
-
Creatividad y flexibilidad cognitiva en niños y adolescentes con altas capacidades intelectuales
Psicologia, Educaçao e Cultura, Vol. 24, Núm. 1, pp. 68-81
-
Emotions and Reactions to the Confinement by COVID-19 of Children and Adolescents With High Abilities and Community Samples: A Mixed Methods Research Study
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Evaluación del comportamiento de los docentes universitarios en el aula utilizando dos instrumentos de observación
Innovación docente e investigación en ciencias de la salud: Avanzando en el proceso de enseñanza-aprendizaje (Dykinson), pp. 151-163