Didáctica e Investigación Educativa
Departamento
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Sevilla (44)
2022
-
University research networks as spaces for collaboration and social capital: The case of REUNI+D
Education Policy Analysis Archives, Vol. 30
2021
-
Evaluation of emotional and psycholinguistic problems in deaf and hard-of-hearing students in the Canary Islands
Heliyon, Vol. 7, Núm. 3
-
Teachers’ and hearing and speech specialists’ attitudes towards and knowledge of sustainable inclusive education for students using hearing devices
International Journal of Inclusive Education
2020
-
Calidad de vida, habilidades psicolingüísticas y problemas emocionales en niños y adolescentes con dificultades auditivas
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 72, Núm. 2, pp. 9-27
-
El uso del Ambiente Virtual de Aprendizaje entre el profesorado de educación superior: un análisis de género
RED: revista de educación a distancia, Vol. 20, Núm. 62
-
Exploring the emotional problems and mental health needs of elementary school children using cochlear implants or hearing aids in the Islas Canarias
Hearing, Balance and Communication, Vol. 18, Núm. 3, pp. 164-172
-
Health-related quality of life in children who use cochlear implants or hearing aids
Heliyon, Vol. 6, Núm. 1
2019
-
Análisis de factores de empoderamiento de maestros especialistas en la enseñanza inclusiva de niños de 6-16 años con dificultades auditivas
Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 24, pp. 45-61
-
Análisis factorial de las actitudes de niños de 6 a 16 años con dispositivos auditivos hacia la educación inclusiva
Aula abierta, Vol. 48, Núm. 2, pp. 129-138
-
Attitudes of children with hearing loss towards public inclusive education
Education Sciences, Vol. 9, Núm. 3
-
Emotional and behavioral difficulties, communication, intelligence, and reasoning in children with hearing difficulties
Education Sciences, Vol. 9, Núm. 3
-
Las plataformas de formación virtual: algunas variables que determinan su utilización
Apertura: Revista de Innovación Educativa, Vol. 11, Núm. 2, pp. 138-153
-
Social inclusion and intercultural values in a school of education
Accessibility and Diversity in Education: Breakthroughs in Research and Practice (IGI Global), pp. 599-612
-
Spain
Managing Children with Developmental Language Disorder: Theory and Practice across Europe and Beyond (Taylor and Francis), pp. 451-459
-
TEACHING STAFF'S USE OF LEARNING MANAGEMENT SYSTEMS AND THEIR RELATIONSHIP WITH TECHNICAL ABILITIES AND ICT TEACHING ABILITIES
13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019)
-
Technical and didactic knowledge of the Moodle LMS in Higher Education: Beyond functional use
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 8, Núm. 1, pp. 25-33
2018
-
Motivos inhibidores del uso del Moodle en docentes de educación superior
Campus Virtuales, Vol. 7, Núm. 2, pp. 69-80
-
WHY IS MOODLE NOT USED AS A TEACHING TOOL? ANALYSIS OF THE USE OF MOODLE IN A HIGHER EDUCATION INSTITUTION IN CHILE
EDULEARN18: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
2017
-
Autoetnografía de un formador de maestros
Revista Iberoamericana de Educación, Vol. 73, Núm. 2, pp. 101-117
-
Indicadores y control estadístico para el seguimiento y evaluación de preferencias de aprendizaje de estudiantes universitarios
RED: revista de educación a distancia, Núm. 55