Departamento
Didáctica e Investigación Educativa
Artikuluak (854) Ikertzaileren baten partaidetza izan duten argitalpenak
2025
-
Analysis of digital teaching materials in secondary school from a gender perspective
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 38, Núm. 1
-
Descriptive study on oral health and pathologies in vulnerable migrant adolescents from North and West Africa
Scientific reports, Vol. 15, Núm. 1, pp. 3429
-
Dropping out of higher education: Analysis of variables that characterise students who interrupt their studies
Acta Psychologica, Vol. 252
-
HyFlex: la transformación digital y metodológica en el Grado de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 65, pp. 271-284
-
Institutional policies and initiatives on digital technologies for digitalization in Secondary Education
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 38, Núm. 1
-
Institutional supply of digital didactic resources for inclusion in secondary school: A comparative analysis in Spain
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 38, Núm. 1
-
La expresión gramatical en contextos discursivos en alumnado de educación infantil con Trastorno del Desarrollo del Lenguaje
Revista de investigación educativa, RIE, Núm. 43
-
Nota introductoria al núcleo temático: Los recursos didácticos digitales en la educación: Nuevas perspectivas y posibilidades
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 38, Núm. 1
-
Predicting university dropout: connecting big data and structural models
Studies in Higher Education
-
Subject-Specialized Chatbot in Higher Education as a Tutor for Autonomous Exam Preparation: Analysis of the Impact on Academic Performance and Students’ Perception of Its Usefulness
Education Sciences, Vol. 15, Núm. 1
-
Teacher training and the development of digital learning materials: A cross-stage study
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 38, Núm. 1
-
¿Qué necesitan los centros y las familias para poder forjar una alianza?: La perspectiva del profesorado de Educación Infantil y Primaria
Revista complutense de educación, Vol. 36, Núm. 1, pp. 43-52
2024
-
"Programa HEBE. Una propuesta de acción tutorial para 3º y 4º y de Ed. Secundaria Obligatoria"
Educar y orientar: la revista de la COPOE, Núm. 20, pp. 76-76
-
A Virtual Community of Practice to Empower Patients With Recent Ischemic Heart Disease: A Randomized Controlled Trial
Health Psychology
-
Academic Engagement and Dropout Intention in Undergraduate University Students
Journal of College Student Retention: Research, Theory and Practice, Vol. 26, Núm. 1, pp. 108-125
-
Academic procrastination and inappropriate use of social networks among university students
Studies in Higher Education
-
Adaptación y validación de la Escala sobre el Miedo a Perderse Algo en las Redes Sociales (EMPARRSS) en estudiantado universitario
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 30, Núm. 2
-
Affect and post-traumatic growth in previously bullied students: Intrusive and deliberate rumination as mediators
Personality and Individual Differences, Vol. 231
-
Analysis of Quality of Life of Autistic Students on the Canary Islands during the COVID-19 Pandemic and the Educational Response Offered
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
-
Boosting Resilience Attentional Bias in Previously Bullied University Students with Low Post-Traumatic Growth: A Transcranial Direct Current Stimulation Study
Brain Sciences, Vol. 14, Núm. 11