Departamento
Psicología Evolutiva y de la Educación
Artículos (20) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2016
-
"Learning together, growing with family": the implementation and evaluation of a family support programme
Psychosocial Intervention, Vol. 25, Núm. 2, pp. 87-93
-
"Living Adolescence in Family" parenting program: adaptation and implementation in social and school contexts
Psychosocial Intervention, Vol. 25, Núm. 2, pp. 103-110
-
Counterfactual Evaluation of Outcomes in Social Risk Decision-Making Situations: The Cognitive Developmental Paradox Revisited
Advances in Cognitive Psychology, Vol. 12, Núm. 1, pp. 10-19
-
Desarrollo de la conciencia sintáctica y fonológica en niños chilenos: un estudio transversal
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 48, Núm. 1, pp. 1-7
-
Diferencias de género en la reputación social y el rechazo entre iguales en la escuela
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 28, Núm. 3, pp. 551-564
-
Dificultades de las Familias para Participar en los Centros Escolares
Revista latinoamericana de educación inclusiva, Vol. 10, Núm. 1, pp. 79-98
-
Efectos del método de entrenamiento en ajedrez, entrenamiento táctico versus formación integral, en las competencias cognitivas y sociopersonales de los escolares
Universitas psychologica, Vol. 15, Núm. 1, pp. 165-176
-
Effects of web-based training on Spanish pre-service and in-service teacher knowledge and implicit beliefs on learning to read
Teaching and Teacher Education, Vol. 55, pp. 175-187
-
Eficacia de la rehabilitación de la voz en etapas tempranas de la Enfermedad de Parkinson
Revista de Discapacidad, Clínica y Neurociencias: (RDCN), Vol. 3, Núm. 1, pp. 42-47
-
Feedback on health status and peer popularity influences social risk decision-making processes in adolescents and young adults
European Journal of Developmental Psychology, Vol. 13, Núm. 2, pp. 241-253
-
Inferior fronto-temporo-occipital connectivity: A missing link between maltreated girls and neglectful mothers
Social Cognitive and Affective Neuroscience, Vol. 11, Núm. 10, pp. 1658-1665
-
Medida de la severidad de la disartria atáxica a través del análisis acústico
Estudios de fonética experimental, Núm. 25, pp. 149-166
-
Parental activities seeking online parenting support: Is there a digital skill divide?
Revista de Cercetare si Interventie Sociala, Vol. 54, Núm. September, pp. 36-54
-
Quality of implementation in evidence-based positive parenting programs in Spain: introduction to the special issue
Psychosocial Intervention, Vol. 25, Núm. 2, pp. 63-68
-
Relación entre las pendientes del segundo formante y las alteraciones motoras del habla en la disartria
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 36, Núm. 2, pp. 71-76
-
The Spanish online program "Educar en Positivo" ("The Positive Parent"): Whom does it benefit the most?
Psychosocial Intervention, Vol. 25, Núm. 2, pp. 119-126
-
Therapeutic Residential Care for Children and Youth: A Consensus Statement of the International Work Group on Therapeutic Residential Care*
Residential Treatment for Children and Youth, Vol. 33, Núm. 2, pp. 89-106
-
Validación de la Escala de Apoyo Parental Online (EAPO)
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 3, Núm. 1, pp. 36-43
-
Validación de la Escala de Parentalidad Positiva (EPP) para evaluar programas presenciales y online de apoyo parental
Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 3, Núm. 2, pp. 112-120
-
¿Qué habilidades cognitivas y numéricas definen mejor las dificultades de aprendizaje en matematicas?
Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 37, Núm. 1, pp. 124-134