Publicaciones (23) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2016

  1. "Learning together, growing with family": the implementation and evaluation of a family support programme

    Psychosocial Intervention, Vol. 25, Núm. 2, pp. 87-93

  2. "Living Adolescence in Family" parenting program: adaptation and implementation in social and school contexts

    Psychosocial Intervention, Vol. 25, Núm. 2, pp. 103-110

  3. Counterfactual Evaluation of Outcomes in Social Risk Decision-Making Situations: The Cognitive Developmental Paradox Revisited

    Advances in Cognitive Psychology, Vol. 12, Núm. 1, pp. 10-19

  4. Desarrollo de la conciencia sintáctica y fonológica en niños chilenos: un estudio transversal

    Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 48, Núm. 1, pp. 1-7

  5. Diferencias de género en la reputación social y el rechazo entre iguales en la escuela

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 28, Núm. 3, pp. 551-564

  6. Dificultades de las Familias para Participar en los Centros Escolares

    Revista latinoamericana de educación inclusiva, Vol. 10, Núm. 1, pp. 79-98

  7. Efectos del método de entrenamiento en ajedrez, entrenamiento táctico versus formación integral, en las competencias cognitivas y sociopersonales de los escolares

    Universitas psychologica, Vol. 15, Núm. 1, pp. 165-176

  8. Effects of web-based training on Spanish pre-service and in-service teacher knowledge and implicit beliefs on learning to read

    Teaching and Teacher Education, Vol. 55, pp. 175-187

  9. Eficacia de la rehabilitación de la voz en etapas tempranas de la Enfermedad de Parkinson

    Revista de Discapacidad, Clínica y Neurociencias: (RDCN), Vol. 3, Núm. 1, pp. 42-47

  10. Feedback on health status and peer popularity influences social risk decision-making processes in adolescents and young adults

    European Journal of Developmental Psychology, Vol. 13, Núm. 2, pp. 241-253

  11. Inferior fronto-temporo-occipital connectivity: A missing link between maltreated girls and neglectful mothers

    Social Cognitive and Affective Neuroscience, Vol. 11, Núm. 10, pp. 1658-1665

  12. Medida de la severidad de la disartria atáxica a través del análisis acústico

    Estudios de fonética experimental, Núm. 25, pp. 149-166

  13. Modelo de respuesta a la intervención: Un nuevo enfoque en la identificación de las dificultades de aprendizaje

    Psicología y educación: presente y futuro

  14. Parental activities seeking online parenting support: Is there a digital skill divide?

    Revista de Cercetare si Interventie Sociala, Vol. 54, Núm. September, pp. 36-54

  15. Quality of implementation in evidence-based positive parenting programs in Spain: introduction to the special issue

    Psychosocial Intervention, Vol. 25, Núm. 2, pp. 63-68

  16. Redes de apoyo social en menores con medidas judiciales en internamiento terapéutico: ,

    IX Congreso Internacional de Psicología Jurídica y Forense: libro de actas : Resúmenes

  17. Relación entre las pendientes del segundo formante y las alteraciones motoras del habla en la disartria

    Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 36, Núm. 2, pp. 71-76

  18. Tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en la educación: Análisis descriptivo y su relación con personalidad e inteligencia emocional

    Psicología y educación: presente y futuro

  19. The Spanish online program "Educar en Positivo" ("The Positive Parent"): Whom does it benefit the most?

    Psychosocial Intervention, Vol. 25, Núm. 2, pp. 119-126

  20. Therapeutic Residential Care for Children and Youth: A Consensus Statement of the International Work Group on Therapeutic Residential Care*

    Residential Treatment for Children and Youth, Vol. 33, Núm. 2, pp. 89-106