Publicaciones (39) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2018

  1. Adolescent lifestyle profiles and personal and community competences

    European Journal of Developmental Psychology, Vol. 15, Núm. 5, pp. 531-547

  2. CE-424. Autoconcepto familiar en padres y madres cuyos hijos e hijas se encuentran en riesgo de abandono escolar temprano

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  3. CE-622. Intervención para la igualdad de género en una escuela inclusiva

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  4. CO-276. Number comparison task as a predictor of mathematics learning disabilities in first grade Spanish students

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  5. CO-360. Components of a reading curriculum-based measures for second grade Spanish students

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  6. CO-65. Critical reading abilities in kindergarten and their relationship with future reading performance

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  7. CO-66. Which tasks allow us to measure number sense in second grade?

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  8. Cepstral analysis of normal and pathological voice in Spanish adults. Smoothed cepstral peak prominence in sustained vowels versus connected speech

    Acta Otorrinolaringologica Espanola, Vol. 69, Núm. 3, pp. 134-140

  9. Differences in growth reading patterns for at-risk spanish-monolingual children as a function of a tier 2 intervention

    The Spanish Journal of Psychology, Núm. 21, pp. 1-16

  10. E-parenting: Revisión de la literatura

    EDUcación con TECnología: un compromiso social. Aproximaciones desde la investigación y la innovación

  11. Early Grade Writing Assessment: a report on development of an instrument

    United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO)

  12. EducaEMOción: la escuela del corazón

    Santillana

  13. Effectiveness of a Universal Web-based Parenting Program to Promote Positive Parenting: Patterns and Predictors on Program Satisfaction

    Journal of Child and Family Studies, Vol. 27, Núm. 10, pp. 3345-3357

  14. El uso de la tecnología de la información y la comunicación entre adolescentes

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 13-22

  15. Evaluación Proyecto Newton “Matemáticas para la vida” en Educación Secundaria Obligatoria

    Números: Revista de didáctica de las matemáticas, Núm. 99, pp. 85-104

  16. Evaluación de la calidad ética y del contenido de los recursos online para padres

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 54, pp. 19-28

  17. Exploring the causal role of the motor system in the comprehension of action language: A tDCS study.

    XII Congress of the Sociedad Española de Psicología Experimental (SEPEX), XI Congress of the Sociedad Española de Psicofisiologia y Neurociencia Afectiva (SEPNECA) XXIV Congress of the Sezione Sperimentale-Associazione Italiana di Psicologia (AIP Expermental)

  18. Gifted child in the family: early detection of giftedness Alta capacidad en la familia: detección temprana de la superdotación

    Talicrea: Revista Talento, Inteligencia y Creatividad, Vol. 4, Núm. 8, pp. 40-48

  19. Is reading instruction evidence-based? Analyzing teaching practices using T-Patterns

    Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. FEB

  20. La formación online como alternativa: El programa trazo

    EDUcación con TECnología: un compromiso social. Aproximaciones desde la investigación y la innovación