Publications by the researcher in collaboration with Sara del Cristo León Pérez (27)

2021

  1. Universal Screening in Mathematics for Spanish Students in First Grade

    Learning Disability Quarterly, Vol. 44, Núm. 2, pp. 123-135

  2. Universal Screening for Writing Risk in Spanish-Speaking First Graders

    Reading and Writing Quarterly, Vol. 37, Núm. 2, pp. 117-135

  3. Teaching Spanish Spelling in Grades 2–3: A Cross-National Approach

    Reading and Writing Quarterly

  4. Reading Curriculum-Based Measures for Universal Screening in Monolingual Spanish First Graders

    Early Education and Development

  5. Piloting the Response to Intervention Model in the Canary Islands: Prevention of Reading and Math Learning Disabilities

    The Spanish Journal of Psychology, Núm. 24, pp. 29

  6. Multimedia battery for assessment of cognitive and basic skills in mathematics (BM-PROMA)

    Journal of Visualized Experiments, Vol. 2021, Núm. 174

  7. Identification of Spanish third graders at risk of math problems: Usefulness of number sense based screening measures

    Psychology in the Schools, Vol. 58, Núm. 7, pp. 1416-1431

  8. Effects of web-based training on Spanish pre-service and in-service teacher knowledge and implicit beliefs on learning to write

    Journal of Computer Assisted Learning, Vol. 37, Núm. 1, pp. 197-211

  9. Assessing the Efficacy of Tier 2 Mathematics Intervention for Spanish Primary School Students

    Early Childhood Research Quarterly, Vol. 56, pp. 281-293

  10. Analyzing the role of fidelity of RTI Tier 2 reading intervention in Spanish kindergarten and first grade students

    Annals of Dyslexia, Vol. 71, Núm. 1, pp. 28-49

2019

  1. Modelo de respuesta a la intervención y matemáticas: estrategias instruccionales basadas en la evidencia científica

    Modelo de respuesta a la intervención: un enfoque preventivo para el abordaje de las dificultades específicas de aprendizaje (Pirámide), pp. 291-348

  2. Indicadores de progreso de aprendizaje en matemáticas (IPAM)-Educación Infantil (5 años)

    Modelo de respuesta a la intervención: un enfoque preventivo para el abordaje de las dificultades específicas de aprendizaje (Pirámide), pp. 1081-1090

  3. Indicadores de progreso de aprendizaje en matemáticas (IPAM)-3º curso de Educación Primaria

    Modelo de respuesta a la intervención: un enfoque preventivo para el abordaje de las dificultades específicas de aprendizaje (Pirámide), pp. 1111-1120

  4. Indicadores de progreso de aprendizaje en matemáticas (IPAM)-2º curso de Educación Primaria

    Modelo de respuesta a la intervención: un enfoque preventivo para el abordaje de las dificultades específicas de aprendizaje (Pirámide), pp. 1101-1110

  5. Indicadores de progreso de aprendizaje en matemáticas (IPAM)-1º curso de Educación Primaria

    Modelo de respuesta a la intervención: un enfoque preventivo para el abordaje de las dificultades específicas de aprendizaje (Pirámide), pp. 1091-1100

  6. Implementación del modelo de respuesta a la intervención en población hispanohablante: un desafío a nuestro alcance

    Modelo de respuesta a la intervención: un enfoque preventivo para el abordaje de las dificultades específicas de aprendizaje (Pirámide), pp. 393-466