Instituto Universitario de Estudios de las Mujeres
Instituto de investigación
María de África
Borges del Rosal
Catedrática de Universidad
Publicaciones en las que colabora con María de África Borges del Rosal (129)
2024
-
Identification and service of high abilities in residential care institutions in Tenerife
Revista Lusofona de Educacao, Vol. 61, Núm. 61, pp. 13-27
-
The Effects of Attitudes towards Mathematics and STEM Education on High-Ability Students and a Community Sample
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
2023
-
Altas capacidades em adultos: análise do diagnóstico e da resposta educative
Educação Por Escrito, Vol. 14, Núm. 1, pp. e43300
-
Decision-making on an explicit risk-taking task in children and adolescents with high intellectual abilities: a neuropsychological perspective
Revista Iberoamericana de Neuropsicología, Vol. 6, Núm. 2, pp. 183-195
-
Empathy Modulates the Activity of the Sensorimotor Mirror Neuron System during Pain Observation
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 11
-
Knowledge about COVID-19 between Children and Adolescents with and without High Intellectual Abilities
Healthcare (Switzerland), Vol. 11, Núm. 17
-
Mapeo de la identificación de las altas capacidades intelectuales por género en España
Talincrea, Vol. 9, Núm. 18, pp. 36-57
-
Relación entre el afrontamiento y el perfeccionismo en adolescentes
Investigaciones DACIU 2022-2023: Una publicación que refleja los trabajos realizados por los participantes en el programa DACIU en su primera edición (Avanza), pp. 185-192
2022
-
Challenges for Teachers’ and Students’ Digital Abilities: A Mixed Methods Design Study
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 8
-
Differences between Creativity and Gender in Students with High Abilities Attending a School with Total Grouping
Children, Vol. 9, Núm. 7
-
Parental Evaluation of the Socio-Personal Adjustment of High Ability Students in a Cluster Grouping Program
Children, Vol. 9, Núm. 1
-
Students with high intellectual abilities in the Autonomous Community of the Canary Islands: A current and relevant educational challenge
Revista Lusofona de Educacao, Vol. 55, Núm. 55, pp. 167-185
-
Tolerancia a la frustración en niñez con altas capacidades. Diseño y evaluación de un programa de intervención
Educación: revista de la Universida de Costa Rica, Vol. 46, Núm. 1, pp. 383-399
2021
-
A Mixed Methods Research Study of Parental Perception of Physical Activity and Quality of Life of Children Under Home Lock Down in the COVID-19 Pandemic
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Altas Capacidades em meios Vulneráveis: produções acadêmicas brasileiras e internacionais
Research, Society and Development, Vol. 10, Núm. 1, pp. e22810111578
-
COPING STRATEGIES, MENTAL HEALTH AND PERFECTIONISM IN UNDERGRADUATES: DIFFERENCES BETWEEN MUSIC STUDENTS AND UNIVERSITY STUDENTS
REVISTA ON LINE DE POLITICA E GESTAO EDUCACIONAL, Vol. 25, pp. 1915-1937
-
El programa integral para altas capacidades (PIPAC): 18 años de experiencia
APRENDER - Caderno de Filosofia e Psicologia da Educação, Año 15, Núm. 26, pp. 63-80
-
Falsos positivos en la identificación de altas capacidades intelectuales
Talincrea, Vol. 7, pp. 42-51
-
HIGH ABILITIES AND SOCIAL COGNITION
REVISTA ON LINE DE POLITICA E GESTAO EDUCACIONAL, Vol. 25, pp. 1978-1998
-
ISIM: un instrumento de observación de la sesión informativa de mediación
Amazônica - Revista de Psicopedagogia, Psicologia escolar e Educação, Vol. 13, Núm. 2, jul-dez, pp. 365-393