La evaluación de los materiales didácticos

  1. Olga Cepeda Romero 1
  2. Isabel María Gallardo Fernández 2
  3. Jesús Rodríguez Rodriguez 3
  1. 1 Universidad de La Laguna
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    Universidad de La Laguna

    San Cristobal de La Laguna, España

    ROR https://ror.org/01r9z8p25

  2. 2 Universitat de València
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    Universitat de València

    Valencia, España

    ROR https://ror.org/043nxc105

  3. 3 Universidade de Santiago de Compostela
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    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

Revista:
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa

ISSN: 1695-288X

Ano de publicación: 2017

Título do exemplar: De los libros de texto a los materiales didácticos digitales

Volume: 16

Número: 2

Páxinas: 79-95

Tipo: Artigo

DOI: 10.17398/1695-288X.16.2.79 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

Outras publicacións en: RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa

Resumo

This paper presents the most relevant findings from a study of the pedagogical and technological characteristics of a sample of digital educational content repositories and platforms currently available in our country for Primary Education from both commercial and public sources. The paper starts with some brief comments on what we consider to be the main aspects of evaluating didactic materials in the context of the digital society.The study methodology consisted of content analysis. A guide-tool was developed for analyzing a sample of didactic materials from three Autonomous Communities (Canary Islands, Galicia and Valencia). A total of 68 digital materials were evaluated. The research results reveal that the didactic materials analyzed present little evidence of innovative strategies and do not fully exploit the potential of ICTs in the design and use of materials. A number of recommendations are made regarding measures to be adopted by institutions and professionals involved in the design and use of digital materials.

Información de financiamento

Este artículo es resultado del proyecto de investigación titulado «La escuela dela sociedad digital: análisis y propuestas para la producción y uso de los contenidos digitales educativos» (EDU2015-64593-R). Financiado por el Programa Estatal de I+D+i Orientada a los Retos de la Sociedad convocado por el Gobierno de España.

Financiadores

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