La intervención en habilidades narrativas en alumnado con dificultades del lenguaje. Una oportunidad para el trabajo colaborativo entre logopedas, profesorado y familias
- Víctor M. Acosta Rodríguez
- Nayarit del Valle Hernández
- Gustavo Ramírez Santana
ISSN: 0214-4603
Year of publication: 2018
Volume: 38
Issue: 2
Pages: 4-41
Type: Article
More publications in: Revista de logopedia, foniatría y audiología
Bibliographic References
- Acosta, V., Las prácticas educativas ante las dificultades de lenguaje. Una propuesta de acción (2004), Ars Médica Barcelona
- Bassols, M., Torrent, A., Modelos textuales. Teoría y práctica (1997), Octaedro Barcelona
- Gillam, S., Gillam, R., Narrative discourse intervention for school-aged children with language impairment: Supporting knowl- edge in language and literacy (2016) Topics in Language Disorders, 36, pp. 20-34
- Gillam, S., Gillam, R., Petersen, D., Bingham, C., Narrative Language Inter- vention Program: Promoting oral language development (2008), Research presentation at the American Speech-Language-Hearing Association Annual Convention Chicago, IL
- Pavez, M., Coloma, C., Maggiolo, M., El desarrollo narrativo en niños. Una propuesta de práctica para la evaluación y la intervención en niños con trastornos del lenguaje (2008), Ars Médica Barcelona
- Spencer, T., Slocum, T., Effect of a narrative intervention on story retelling and personal story generation skills of preschoolers with risk factors and narrative language delay (2010) Journal of Early Intervention, 32 (3), pp. 178-199
- Wilson, L., McNeill, B., Gillon, G., The knowledge and perceptions of prospective teachers and speech language therapists in collaborative language and literacy instruction (2015) Child Language Teaching and Therapy, 31 (3), pp. 347-362
- World Health Organization, Framework for action on interprofessional education and collaborative practice (2010), Author Geneva, Switzerland