El asesoramiento en el proceso de implantación de las TIC en las escuelas. Funciones y estrategias de intervención de los asesores especialistas.

  1. Víctor Hernández Rivero 1
  2. Juan José Sosa Alonso 1
  1. 1 Universidad de La Laguna. España
Journal:
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa

ISSN: 1695-288X

Year of publication: 2016

Volume: 15

Issue: 1

Pages: 31-43

Type: Article

DOI: 10.17398/1695-288X.15.1.31 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

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Abstract

This article presents the results of a study aimed at knowing the perception that the set of consulting specialists in ICT Teacher Centers (CEP) Canary (18 subjects) have the roles, strategies to support teachers deploying, and the demands of advice given in the context of the implementation of technology in schools. Some problems they encounter in the course of their work are also identified. The research design is based on qualitative methodology using the interview as data collection technique. It is evident that the role of the ICT advisor is being redefined, evolving from a profile expert on issues of technical and computer type to another more focused on didactic teaching aspects of the incorporation of technology in classrooms and schools.

Funding information

Esta investigación forma parte del estudio denominado «Evaluación del Proyecto TSP (Tecnologías al Servicio de las Personas)» financiado por la Consejería de Educación, Cultura y Deportes del Gobierno de Canarias, realizado durante el bienio 201415, dirigido por el Dr. Manuel Area Moreira.

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