The inhibitory advantage in bilingual children revisited: Myth or reality?

  1. Duñabeitia, J.A. 1
  2. Hernández, J.A. 2
  3. Antón, E. 1
  4. Macizo, P. 3
  5. Estévez, A. 2
  6. Fuentes, L.J. 4
  7. Carreiras, M. 156
  1. 1 Basque Center on Cognition, Brain and Language
    info

    Basque Center on Cognition, Brain and Language

    San Sebastián, España

    ROR https://ror.org/01a28zg77

  2. 2 Universidad de La Laguna
    info

    Universidad de La Laguna

    San Cristobal de La Laguna, España

    ROR https://ror.org/01r9z8p25

  3. 3 Universidad de Granada
    info

    Universidad de Granada

    Granada, España

    ROR https://ror.org/04njjy449

  4. 4 Universidad de Murcia
    info

    Universidad de Murcia

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/03p3aeb86

  5. 5 Ikerbasque, Fundación Vasca para la Ciencia
    info

    Ikerbasque, Fundación Vasca para la Ciencia

    Bilbao, España

    ROR https://ror.org/01cc3fy72

  6. 6 Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
    info

    Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea

    Lejona, España

    ROR https://ror.org/000xsnr85

Journal:
Experimental Psychology

ISSN: 2190-5142

Year of publication: 2014

Volume: 61

Issue: 3

Pages: 234-251

Type: Article

DOI: 10.1027/1618-3169/A000243 PMID: 24217139 SCOPUS: 2-s2.0-84899671876 GOOGLE SCHOLAR
Data source: Scopus