The OeLE platform for assisting the assessment of open questions

  1. D. Castellanos Nieves 1
  2. J.T. Fernández Breis 2
  3. R. Valencia García 2
  4. R. Martínez Béjar 2
  5. M.P. Prendes Espinosa 2
  6. F. Martínez Sánchez 2
  1. 1 Fundación para la Investigación y el Desarrollo Tecnológico de la Sociedad del Conocimiento
  2. 2 Universidad de Murcia
    info

    Universidad de Murcia

    Murcia, España

    ROR https://ror.org/03p3aeb86

Libro:
Actas del Simposio Nacional de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones en la Educación: VIII Congreso Nacional de Informática Educativa (SINTICE 2007)
  1. Fernández de Castro, Isabel (coord.)

Editorial: Thomson

ISBN: 978-84-9732-597-4

Año de publicación: 2007

Páginas: 283-290

Congreso: Congreso Español de Informática (2. 2007. Zaragoza)

Tipo: Aportación congreso

Resumen

Traditional E-learning systems do not usually use open questions to evaluate students. So, they are not capable of evaluating the most interesting levels of intellectual behaviour. In this paper, a system based on Semantic Web and Natural Language Processing technologies has been developed to support the evaluation of tests based on open questions. The results obtained in a real case study will be presented and discussed.