La ética de la comunicación en la balanza

  1. Rodríguez Borges, Rodrigo Fidel 1
  2. Aznar, Hugo 2
  1. 1 Universidad de La Laguna
    info

    Universidad de La Laguna

    San Cristobal de La Laguna, España

    ROR https://ror.org/01r9z8p25

  2. 2 Universidad CEU Cardenal Herrera (Valencia)
Aldizkaria:
Dilemata

ISSN: 1989-7022

Argitalpen urtea: 2014

Zenbakien izenburua: Actualidad de las éticas aplicadas, cinco años después

Zenbakia: 15

Orrialdeak: 171-179

Mota: Artikulua

Beste argitalpen batzuk: Dilemata

Laburpena

The mass media through the second decade of this century to face the challenges and possibilities offered by new information technologies and the development of Internet. At the same time, they struggle to survive on the stage of deep economic crisis which we live. The article goes over some relevant facts related with the ethics of journalism in the last years.

Erreferentzia bibliografikoak

  • AAVV (2014): Dilemata. Revista Internacional de Éticas Aplicadas, núm. 14, número especial coordinado por Rodrigo Fidel Rodríguez Borges y dedicado a la ética de la comunicación.
  • Aznar, Hugo (2005): Comunicación responsable. La autorregulación de los medios, Barcelona, Ariel, 2ª ed.
  • Fiss, Owen (1999): La ironía de la libertad de expresión, Barcelona, Gedisa.
  • Habermas, Jürgen (2009): “La razón de la esfera pública”, en ¡Ay, Europa! Pequeños escritos políticos XI, Madrid, Trotta.
  • Kovach, Bill y Rosenstiel, Tom (2012): Los elementos del periodismo, Madrid, Aguilar.
  • Lippmann, Walter (2011): Libertad y prensa, Madrid, Tecnos, 2011.
  • Lippmann, Walter y Merz, Charles (1920): “A Test of the News”, suplemento aparecido en The New Republic, 4 de agosto, http://debs.indstate.edu/l766t4_1920.pdf. Consulta: abril 2014.