Por qué y cómo realizar diseños multimétodo en investigación en saludUna experiencia concreta
- María Elisa de Castro Peraza
- Nieves Lorenzo Rocha
- Ángeles Aruas Rodríguez
- Ana María Perdomo Hernández
- Rosa Llabrés Solé
ISSN: 0210-5020
Año de publicación: 2016
Volumen: 39
Número: 10
Páginas: 18-24
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Revista ROL de enfermería
Referencias bibliográficas
- Castro-Peraza ME. Programa Educativo participativo centrado en el paciente de cirugía oncológica colorrectal. Tesis Doctoral. Universidad de La Laguna; 2012.
- O’Cathain A, Murphy E, Nicholl J. Why, and how, mixed methods research is un-dertaken in health services research in England: a mixed methods study. BMC Health Services Research. 2007; 7(1): 1-14.
- Johnson RB, Onwuegbuzie AJ. Mixed methods research: A research paradigm whose time has come. Educational Researcher. 2004; 33: 14-26.
- Tashakkori A, Teddlie C. (editores). Sage handbook of mixed methods in social & behavioral research. 2.ª ed. Thousand Oaks, CA: Sage; 2010.
- Robins CS, Ware NC, dosReis S, Willging CE, Chung JY, Lewis-Fernandez R. Dia-logues on mixed methods and mental health services research: Anticipating challenges, building solutions. Psychiatric Services. 2008; 5: 727-31.
- Brewer J, Hunter A. Foundations of multimethod research: Synthesizing styles. Thousand Oaks, CA: Sage; 2006.
- Palinkas LA, Aarons GA, Horwitz S, Chamberlain P, Hurlburt M, Landsverk J. Mixed method designs in implementation research. Administration and Policy in Men-tal Health and Mental Health Services Research. 2010; 38(1): 44-53.
- Stewart M, Makwarimba E, Barnfather A, Letourneau N, Neufeld A. Research re-ducing health disparities: Mixed-methods approaches. Social Science and Me-dicine. 2008; 66: 1406-17.
- Proctor EK, Knudsen KJ, Fedoravicius N, Hovmand P, Rosen A, Perron B. Imple-mentation of evidence-based practice in community behavioral health: Agency director perspectives. Administration and Policy in Mental Health and Mental Health Services Research. 2007; 34(5): 479-88.
- Pérez ZP. Los diseños de método mixto en la investigación en educación: Una experiencia concreta. Revista Electrónica Educare. 2011; 15(1): 15-29.
- IARC. World Cancer Report 2012. [Acceso 17 Mar 2016]. Disponible en: http://globocan.iarc.fr/bibliOgrafía
- Johansson K. Empowering orthopaedic patients through education. Tesis Doc-toral. Universidad de Turku; 2006.
- Chang LC, Li IC, Liu CH. A study of the empowerment process for cancer pa-tients using Freire dialogical interviewing. Journal of Nursing Research. 2004; 12: 41-50.
- Bender JL, O’Grady L, Jadad AR. Supporting cancer patients through the conti-nuum of care: A view from the age of social networks and computer-mediated communication. Current Oncology. 2008; 15: 42-7.
- Ley 41/2002 de 14 de noviembre, básica reguladora de la autonomía del pa-ciente y de los derechos y obligaciones en materia de información y documen-tación clínica. BOE núm. 274-2002. 15 de noviembre de 2002. [Acceso 17 Mar 2016]. Disponible en: https://www.boe.es/boe/dias/2002/11/15/pdfs/A40126-40132.pdf
- Carta de los Derechos y Deberes de los Pacientes y Usuarios del Sistema Cana-rio de la Salud. BOC núm. 55. 17 de marzo de 2005. Corrección de errores publi-cada en el BOC núm. 73. 14 de abril de 2005. [Acceso 17 Mar 2016]. Disponible en: http://www.gobiernodecanarias.org/libroazul/pdf/50714.pdf
- Creswell JW, Plano-Clark VL. Designing and conducting mixed methods re-search. Thousand Oaks, CA: Sage; 2006.
- Castro-Peraza ME, Lorenzo-Rocha N, Afonso-Martín MR, Garzón-Rodríguez E, Sosa-Álvarez MI. Información para pacientes de cirugía oncológica colorrectal, 1. Santa Cruz de Tenerife: Autopublicación (DL TF.554/2011); 2011.
- Alfonso ML. Problematic support: an exploration of supportive and unsup-portive coping assistance within mother-daughter relationships. Unpublished master’s thesis. Univeristy of South Florida; 2000.