Mirar los números con sentido

  1. Rut Almeida Cabrera
  2. Alicia Bruno Castañeda
Zeitschrift:
Uno: Revista de didáctica de las matematicas

ISSN: 1133-9853

Datum der Publikation: 2015

Nummer: 70

Seiten: 9-15

Art: Artikel

Andere Publikationen in: Uno: Revista de didáctica de las matematicas

Bibliographische Referenzen

  • ANGHILERI, J. (2007): Developing number sense. Progression in the Middle Years. Londres. Continuum.
  • KILPATRICK, J.; SWAFFORD, J.; FINDELL, B. (2001): Adding it up: Helping children learn mathematics. Washington. National Academy Press.
  • MCINTOSH, A.; REYS, B.J.; REYS, R.E. (1992): «A proposed framework for examining basic number sense». For the learning of mathematics, vol. 12(3), pp. 2-8.
  • SOWDER, J. (1992): «Estimation and number sense». En GROUWS, D. (Ed.): Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning. Nueva York. MacMillan, pp. 245-275.