Cartografías reflexivasgénero, discursos y contingencias

  1. Carmen Marina Barreto Vargas 1
  1. 1 Universidad de La Laguna
    info

    Universidad de La Laguna

    San Cristobal de La Laguna, España

    GRID grid.10041.34

Journal:
Revista Atlántida: Revista Canaria de Ciencias Sociales

ISSN: 2171-4924

Year of publication: 2018

Issue: 9

Pages: 9-28

Type: Article

Export: RIS
DOI: 10.25145/j.atlantid.2018.09.001 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

Bibliographic References

  • Bain, A.L. (2004). «Female artistic identity in place: the studio». Social & Cultural Geography, 5(2), pp. 171-193.
  • Bain, A.L. (2005). «Constructing an artistic identity. Work Employment & Society 19(1), pp. 25-46.
  • Bain, A.L. (2007). «Claiming and controlling space: combining heterosexual fatherhood with artistic practice». Gender, Place and Culture 14(3), pp. 249-265.
  • Braidotti, R. (2015). Lo posthumano. Barcelona: Gedisa.
  • Besnier, N., Brownell, S. y Carter, Th. (2018). The Anthropology of Sport: Bodies, Borders, Biopolitics. California: University of California Press.
  • Césaire, A. (2006). Discurso sobre el colonialismo. Madrid: Akal.
  • De Lauretis, T. (2000). Diferencias. Etapas de un camino a través del feminismo. Madrid: horas y HORAS.
  • Fanon, F. (2001). Los condenados de la tierra. México: FCE.
  • Femen (2014). En el principio era el cuerpo. Barcelona: Malpaso Ediciones.
  • Grosfoguel, R. (2006). «Decolonizing Political-Economy and Post-Colonial Studies: Transmodernity, Border Thinking, and Global Coloniality». Tabula Rasa, n.o 4, pp. 17-48.
  • Halberstam, J. (2018). El arte queer del fracaso. Barcelona: Egales.
  • Haraway, D.J. (1995). Ciencia, ciborgs y mujeres. La reinvención de la naturaleza. Madrid: Ediciones Cátedra.
  • Kosofsky, E. (1998). Epistemologías del armario. Barcelona: Ediciones la Tempestad.
  • Marçal, K. (2017). ¿Quién le hacía la cena a Adam Smith? Barcelona: Debate.
  • Nixon, S. (2003). Advertising Cultures. Gender, commerce, creativity. London: Sage.
  • Nochlin, L. (2007). «¿Por qué no han existido grandes artistas mujeres?», en Karen Cordero Reiman e Inda Sáenz (comps.), Crítica feminista en la teoría e historia del arte. México: Universidad Iberoamericana/Universidad Nacional Autónoma de México, pp. 17-43.
  • Pollock, G. (2013). Visión y diferencia. Feminismo, feminidad e historia del arte. Buenos Aires: Fiordo.
  • Preciado, P. (2014). Testo yonqui: sexo, drogas y biopolítica en la era de la farmacopornografía. Barcelona: Paidós.
  • Quijano, A. (2000). «Colonialidad del poder y clasificación social». Journal of World-Systems Research, vol. xi, núm. 2, Summer/Fall, pp. 342-386.
  • Saavedra, M. (2009). «Dilemmas and Oportunities in Gender and Sport-in-Development», en R. Levermore & A. Beacom (eds.), Sport and International Develoment Global Culture and Sport. London: Palgrave Macmillan, pp. 124-155.
  • Said, E. (2002). Orientalismo. Madrid: Debate.
  • Turner, V. (1974) Dramas, Fields and Metaphors. Symbolic Action in Human Society. Ithaca and London: Cornell University Press.