Spatial Training using Digital Tablets

  1. Torre, Jorge de La 1
  2. Saorin, Jose Luis 1
  3. Martín, Norena 1
  4. Carbonell, Carlos 1
  1. 1 Universidad de La Laguna
    info

    Universidad de La Laguna

    San Cristobal de La Laguna, España

    ROR https://ror.org/01r9z8p25

Journal:
Procedia - Social and Behavioral Sciences

ISSN: 1877-0428

Year of publication: 2013

Volume: 93

Pages: 1593-1597

Type: Article

DOI: 10.1016/J.SBSPRO.2013.10.087 GOOGLE SCHOLAR lock_openOpen access editor

More publications in: Procedia - Social and Behavioral Sciences

Sustainable development goals

Bibliographic References

  • Bansavich, J.C., & Yoshioka, K. (2011). The iPad: implications for higher education. 2011 EDUCASE annual conference. October, 19 University of San Francisco. San Francisco. USA.
  • El-Gayar, O., & Moran, M. &. (2011). Students’ acceptance of tablet PCs and implications for educational institutions. Educational Technology. & Society, 14 (2), 58-70.
  • Martín-Dorta, N., & Saorín, J.L. (2011). Web-based spatial training using handheld touch screen devices. Educational Technology & Society, 14 (3), 163-177.
  • New Media Consortium (NMC) & EDUCASE Learning Initiative (ELI). (2012). Horizon report: 2012 higher education edition. New Media Consortium.
  • Saorín, J.L., de la Torre, J., Martín-Dorta, N., & Carbonell, C. &. (2011). Tabletas digitales para la docencia del dibujo, diseño y artes plásticas Revista teoría de la educación: educación y cultura en la sociedad de la información (TESI), 12 (2), 259-279.
  • Saorín, J.L. (2006). Estudio del efecto de la aplicación de tecnología multimedia y del modelado basado en bocetos en el desarrollo de las habilidades espaciales. Universidad Politécnica de Valencia, Departamento de Ingeniería Gráfica, Valencia, España.
  • Saorín, J.L.; Martín-Dorta, N.; Martín, J.; Navarro, R. & Contero, M. (2009). La capacidad de visión espacial y su relación con la ingeniería DYNA Ingeniería e Industria, 84(9), 721-732.
  • Smith, I. (1964). Spatial ability-Its educational and social significance. Developmental Psychology, 128-136.