Prevention of school conflict in a Mexican primary school from an integrative and restorative perspective
- Alonso-Rodríguez, Isabel 1
- Ariño-Matero, Eva 2
- Pérez-Jorge, David 1
- Rodríguez-Jiménez, María del Carmen 1
- 1 Education’s Faculty, Didactic and Educational Research, University of La Laguna, La Laguna, Spain
- 2 Psychology’s Faculty, European University of Valencia, Spain
ISSN: 0300-4279, 1475-7575
Año de publicación: 2021
Páginas: 1-15
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: Education 3-13
Referencias bibliográficas
- Albertí Cortés M., (2015), Revista de Mediación, 8, pp. 36
- Alzate Sáez de Heredia R., (2013), Revista Política y Sociedad, 50, pp. 179
- 10.17163/alt.v13n1.2018.08
- Arancibia M., (2014), Revista Electrónica Actualidades Investigativas en Educación, 14, pp. 1
- 10.18510/hssr.2019.76141
- 10.5093/in2011v20n2a6
- Carbajal P., (2013), Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6, pp. 13
- 10.1016/j.psi.2017.05.002
- Del Rey R., (2009), Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 23, pp. 159
- Delors J., (1996), La educación encierra un tesoro. Informe de la UNESCO de la Comisión Internacional sobre la Educación para el Siglo XXI
- 10.17583/remie.2016.2108
- Estévez J. F., (2016), Intervención psicoeducativa en el ámbito familiar, social y comunitario, pp. 199
- Fierro M. C., (2013), Sinéctica, 40, pp. 1
- Fierro-Evans C., (2019), Psicoperspectivas. Individuo y Sociedad, 18, pp. 1
- 10.1007/978-3-319-11176-6
- 10.1080/03004279.2020.1800062
- Gairín J., (2013), Educación XX1, 16, pp. 17
- 10.18235/0000167
- 10.1080/03004279.2020.1817965
- 10.33010/ie_rie_rediech.v9i16.106
- 10.1080/03004279.2019.1664410
- 10.18510/hssr.2019.7517
- 10.17081/eduhum.20.35.2838
- McCold P., (2013), Delito y Sociedad, 36, pp. 9
- Moral A., (2014), REOP – Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, 21, pp. 25, 10.5944/reop.vol.21.num.1.2010.11496
- 10.4067/S0718-07052017000300012
- Ortega R., (2000), Educar la Convivencia para Prevenir la Violencia
- Ortega-Ruiz R., (2013), Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6, pp. 91
- 10.22206/cys.2015.v40i4.pp663-684
- 10.24320/redie.2018.20.1.1523
- 10.18488/journal.61.2020.82.207.220
- Pérez-Fuentes MªC, (2011), Aula Abierta, 39, pp. 81
- 10.5539/ass.v13n7p112
- 10.1016/j.heliyon.2020.e04504s
- 10.24320/redie.2018.20.2.1548
- Rodríguez T. N., (2015), Revista Cubana de Enfermería, 31, pp. 39
- Rueda P. M., (2016), Tendencias Pedagógicas, 28, pp. 153
- Ruiz-Ruiz J., (2021), Gestión de la Convivencia
- 10.4067/S0718-22362014000200007
- 10.4067/S0718-73782016000100003
- 10.1080/03004279.2019.1664412
- 10.18510/hssr.2020.84101
- Teixido J., (2010), Prácticas de mejora de la convivencia escolar
- Torrego J. C., (2014), Qualitative Research in Education, 3, pp. 83
- 10.35197/rx.11.01.2015.01.et
- UNICEF. 2014. Hidden in plain sight: A statistical analysis of violence against children. Recovered from: http://files.unicef.org/publications/files/Hidden_in_plain_sight_statistical_analysis_EN_3_Sept_2014.pdf.
- 10.17081/eduhum.18.30.1324