Manuscript vs cursive writing. Learning to write in primary education

  1. Ariño-Mateo, Eva 1
  2. Pérez-Jorge, David 2
  3. Strbová, Lucie 3
  4. Morales-Rando, Celia 3
  1. 1 Psychology Faculty, Psychology Department, European University of Valencia, Valencia, Spain
  2. 2 Education Faculty, Didactic and Educational Research Department, University of La Laguna, La Laguna, Spain
  3. 3 Education Faculty, Specific Didactics Department, University of La Laguna, La Laguna, Spain
Revista:
Education 3-13

ISSN: 0300-4279 1475-7575

Año de publicación: 2021

Páginas: 1-13

Tipo: Artículo

DOI: 10.1080/03004279.2021.1916053 GOOGLE SCHOLAR

Otras publicaciones en: Education 3-13

Referencias bibliográficas

  • Bell M. E., (1968), Education, 89, pp. 81
  • 10.1097/00011363-200020040-00007
  • 10.1080/21683603.2018.1458357
  • Berninger V., (1994), Advances in Cognition and Educational Practice, 2, pp. 57
  • Berninger V. W., (2006), Handbook of Writing Research, pp. 96
  • Berninger V. W., (2009), Teaching Students with Dyslexia and Dysgraphia: Lessons from Teaching and Science
  • 10.1080/01587910600940448
  • Cox A. R., (1992), Foundations for Literacy: Structures and Techniques for Multisensory Teaching of Basic Written English Language Skills
  • Cuetos F., (2012), Psicología de la Escritura. Educación INfantil y Primaria
  • 10.1080/09523980701847156
  • 10.1037/0022-0663.89.2.223
  • 10.1037/0022-0663.89.1.170
  • Gray W. H., (1930), Journal of Educational Psychology, 21, pp. 259, 10.1037/h0075967
  • Hannaford C., (2013), Aprender Moviendo el Cuerpo. No Todo el Aprendizaje Depende del Cerebro
  • James K. H., (2016), Handbook of Writing Research, pp. 116
  • Jiménez J. E., (2012), Early Grade Writing Assessment (EGWA): A Report and a Model Instrument
  • Jiménez J. E., (2002), Dificultades de Aprendizaje de la Escritura. Aplicaciones de la Psicolingüística y de las Nuevas Tecnologías
  • Kellogg R. T., (1994), The Psychology of Writing
  • Martí E., (2003), Representar el Mundo Externamente: La Adquisición Infantil de los Sistemas Externos de Representación, pp. 213
  • McCutchen D., (2006), Handbook of Writing Research, pp. 115
  • Montes J., (2006), Acta Colombiana de Psicología, 9, pp. 87
  • Morales C., (2014), International Journal of Developmental and Educational Psychology, 6, pp. 485
  • Pérez-Jorge D., (2020), International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 14, pp. 35, 10.3991/ijim.v14i20.17339
  • Roa P., (2013), Red de Revistas Científicas de América Latina, el Caribe, España y Portugal Sistema de Información Científica, 10, pp. 70
  • Suoronta J., (2003), World Youth Report
  • 10.1111/j.1741-4369.2008.00494.x
  • 10.1080/10508400701524785
  • Vygotsky L. S., (1973), Psicología y Pedagogía, pp. 23
  • Zancarrón M. R., (2020), Boletín de Filología, 55, pp. 465, 10.4067/S0718-93032020000200465