Modelo para determinar acciones de calidad en la formación virtual

  1. Cabero Almenara, Juio 1
  2. Del Prete, Annachiara 2
  3. Arancibia, Maria Luisa 3
  1. 1 Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Sevilla Departamento de Didáctica y Organización Educativa Universidad de Sevilla (España)
  2. 2 Centro de Investigación en Educación Inclusiva. universidad Católica de Valparaiso (Chile)
  3. 3 Asesora por el Centro de Innovación en Educación (CIEDU) Universidad Tecnología de Chile INACAP (Chile)
Revista:
Digital Education Review

ISSN: 2013-9144

Año de publicación: 2020

Título del ejemplar: Number 37 June 2020 [Monographic] Digital learning: distraction or default for the future

Número: 37

Páginas: 323-342

Tipo: Artículo

DOI: 10.1344/DER.2020.37.323-342 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openDialnet editor

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Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

In the present study, the result of a research work, a model of structural equations is proposed, which includes some of the variables that can determine quality actions in virtual training. The data was collected by means of a questionnaire to a sample of 640 teachers from the superior institution in Chile. Among the results, the significance that the technical and didactic mastery of the teacher has over its frequency of use, as well as in the use of different materials that are supported and how, all in interaction, affects the activities and strategies is highlighted developed.

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