Posibilidades de la calculadora simbólica TI-92 para la enseñanza de las matemáticasPropuestas de trabajo

  1. Matías, Camacho, Machín 1
  2. Alejandro S., González, Martín 1
  3. Marta Rojas González 1
  1. 1 Universidad de La Laguna
    info

    Universidad de La Laguna

    San Cristobal de La Laguna, España

    ROR https://ror.org/01r9z8p25

Journal:
FPIEM: Formación del Profesorado e Investigación en Educación Matemática

ISSN: 1885-2912

Year of publication: 2002

Issue: 4

Pages: 57-78

Type: Article

More publications in: FPIEM: Formación del Profesorado e Investigación en Educación Matemática

Abstract

In this paper we present, first of all, a general reflection about the increasing importance that graphic and symbolic calculators are acquiring in the development of Mathematics curriculum for Secondary Education. We continue describing some researches carried out nowadays. Finally, we show the guidelines of a research based, fundamentally, in the resolution of manipulation and simulation activities by pre-university students while using the symbolic calculator TI-92.