GIED
Grupo de investigación para la educación en la diversidad (GIED)
Publicaciones (411) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Academic procrastination and inappropriate use of social networks among university students
Studies in Higher Education
-
Adverse drug reactions and their fatal outcomes in clozapine patients in VigiBase: Comparing the top four reporting countries (US, UK, Canada and Australia)
Schizophrenia Research, Vol. 268, pp. 165-174
-
Affect and post-traumatic growth in previously bullied students: Intrusive and deliberate rumination as mediators
Personality and Individual Differences, Vol. 231
-
An expert review of clozapine in Eastern European countries: Use, regulations and pharmacovigilance
Schizophrenia Research, Vol. 268, pp. 53-59
-
An expert review of clozapine in Latin American countries: Use, monitoring, and pharmacovigilance
Schizophrenia Research, Vol. 268, pp. 60-65
-
Analysis of Quality of Life of Autistic Students on the Canary Islands during the COVID-19 Pandemic and the Educational Response Offered
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
-
Barreras para la inclusión educativa del profesorado de secundaria: ¿actitudes o formación?
Educar para la felicidad (DYKINSON), pp. 242-250
-
Beyond lectures and practical courses: Teaching pharmacology using imaginative pedagogical tools
Pharmacological Research, Vol. 202
-
Challenges and Opportunities in Inclusive Education with ICT: Teachers’ Perspectives in the Canary Islands during the COVID-19 Pandemic
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 3
-
Clozapine may consistently protect from suicidal behaviors while other antipsychotics may lack a specific protective effect: a comprehensive VigiBase study interpreted in the context of the prior literature
Expert Opinion on Drug Safety
-
Clozapine-associated pericarditis and pancreatitis in children and adolescents: A systematic literature review and pharmacovigilance study using the VigiBase database
Schizophrenia Research, Vol. 268, pp. 118-130
-
El aprendizaje autorregulado y su influencia en el estudio y en la interpretación musical
La didáctica de los instrumentos de cuerda: nuevos retos y desafíos (Dykinson), pp. 14-22
-
El sacerdote icodense Don Mauricio González González, una página de un libro más amplio
Cuadernos Patrimoniales, pp. 18-26
-
El trabajo colaborativo en la Didáctica de las Ciencias Sociales: valoración del alumnado
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 1701-1712
-
Explorando la realidad educativa: percepciones, actitudes y formación del profesorado de secundaria en canarias hacia la inclusión y las TIC
Educar para la felicidad (Dykinson), pp. 234-241
-
Influencers as a teacher of reference in music didactics in early childhood education
The Future of Early Childhood Education (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 171-182
-
Investigating in VigiBase over 6000 cases of pneumonia in clozapine-treated patients in the context of the literature: focus on high lethality and the association with aspiration pneumonia
Expert Opinion on Drug Metabolism and Toxicology, Vol. 20, Núm. 8, pp. 857-871
-
La Reología Filosófica: una didáctica físicamente responsable entre los realismos contemporáneos
Congreso Internacional de pensamiento, cultura y sociedad: Investigación, Divulgación, Transferencia (I+d+T) (3º. 2024)
-
La didáctica de los instrumentos de cuerda: nuevos retos y desafíos
Dykinson
-
La gramática del don: Una aproximación teológica y didáctica a la Encíclica Veritatis Splendor en su trigésimo aniversario
Almogaren: revista del Centro Teológico de Las Palmas, Núm. 73, pp. 133-151