GIED
Grupo de investigación para la educación en la diversidad (GIED)
Publicaciones (449) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Analysis of Quality of Life of Autistic Students on the Canary Islands during the COVID-19 Pandemic and the Educational Response Offered
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 1
-
The European List of Key Medicines for Medical Education: A Modified Delphi Study
Clinical Pharmacology and Therapeutics, Vol. 115, Núm. 3, pp. 515-524
-
The Relationship between Gamified Physical Exercise and Mental Health in Adolescence: An Example of Open Innovation in Gamified Learning
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 2
-
The level of conscientiousness trait and technostress: a moderated mediation model
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1
-
Using artificial intelligence to create diverse and inclusive medical case vignettes for education
British Journal of Clinical Pharmacology, Vol. 90, Núm. 3, pp. 640-648
-
Your humanity depends on mine: the role of organizational dehumanization in the context of university studies
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1
2023
-
A Clinical Pharmacology and Therapeutics Teacher's Guide to Race-Based Medicine, Inclusivity, and Diversity
Clinical Pharmacology and Therapeutics, Vol. 113, Núm. 3, pp. 600-606
-
Adverse drug reactions and their fatal outcomes in clozapine patients in VigiBase: Comparing the top four reporting countries (US, UK, Canada and Australia)
Schizophrenia Research
-
An expert review of clozapine in Eastern European countries: Use, regulations and pharmacovigilance
Schizophrenia Research
-
An expert review of clozapine in Latin American countries: Use, monitoring, and pharmacovigilance
Schizophrenia Research
-
Analysis of deprescription strategies of proton pump inhibitors in primary care: A narrative review
Primary Health Care Research and Development, Vol. 24
-
Calidad de vida de niños y niñas con trastorno del espectro del autismo (TEA) en el nuevo panorama postcovid-19: Una mirada contrastante entre la autopercepción infantil y la percepción familiar en la comunidad autónoma de canaria
La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (Octaedro), pp. 650-658
-
Clozapine-associated pericarditis and pancreatitis in children and adolescents: A systematic literature review and pharmacovigilance study using the VigiBase database
Schizophrenia Research
-
Comunicación y concienciación para el desarrollo sostenible
Sostenibilidad e internacionalización como pilares de vanguardia educativa. (Dykinson), pp. 137-158
-
Comunicación y concienciación para el desarrollo sostenible en Tenerife
Sostenibilidad e internacionalización como pilares de vanguardia educativa (Dykinson), pp. 137-158
-
Curriculum, Investigación Acción Crítica: La construcción de culturas y empoderamiento
Formación en Educación y Docencia Intercultural en América Latina Volumen Ii Lazos interculturales (UNIVERSIDAD NACIONAL AUTÓNOMA DE MÉXICO, FACULTAD DE ESTUDIOS SUPERIORES ARAGÓN), pp. 125-132
-
Currículum, Investigación Acción Crítica: La Construcción de Culturas y Empoderamiento
Formación en Educación y Docencia Intercultural en América Latina. Lazos Interculturales (Universidad Nacional Autónoma de México), pp. 125-133
-
Desafíos de la inclusión educativa en el aula: el caso de las enseñanzas superiores de música en España
Artes y salud. Calidad de vida en los entornos sociales y educativos (Dykinson), pp. 44-51
-
Development and validation of EDU-COV-NEE-NEAE questionnaire to measure educational response, ICT usage and impact of COVID-19 pandemic on students with special educational needs
Heliyon, Vol. 9, Núm. 9
-
Educational and accessible museums and cultural spaces
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1