Department: Filología Española

Research institute: The Institute for Medieval and Renaissance Studies (IEMYR) is a multidisciplinary research institute dedicated to promoting medieval and Renaissance studies.

Research institute: IUEM accommodates teachers and researchers from the University of La Laguna whose interests are directed to women's studies and gender theory.

Area: Spanish Literature

Research group: Palingestos. Fiesta y espectáculo en la cultura popular en su contexto atlántico: Literatura, Arte, Cine y Teatro

Research group: Grupo de Investigación de Estudios Decoloniales y Pensamiento Crítico

Email: jarteaga@ull.es

Research field: Artes y Humanidades

Doctor by the Universidad de La Laguna with the thesis Calles, plazas y salones textos y espectáculos teatrales en el Tenerife de la primera mitad del siglo XIX 2012. Supervised by Dr. Isabel Castells Molina.