Capítulos de Libro (26) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2019

  1. "Texto es lo que ha sido tejido". ¿Una metáfora?

    "Texto es lo que ha sido tejido". ¿Una metáfora? (Peter Lang), pp. 287 - 299

  2. 'Look into my eyes' : (in-)visibility in Ali Smith's autumn, winter and spring

    The literary art of Ali Smith : all we are is eyes (Peter Lang), pp. 71 - 85

  3. Caring for People, Caring for Nature: A Deconstructive Ecofiminist Reading of Sylvia Wantanabe's Fiction

    The Ethics and Aesthetics of Eco-caring: Contemporary Debates on Ecofeiminism(s) (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 79-93

  4. Culture-based expressions in bilingual dictionaries: The case of national ethnonyms

    On the Verge Between Language and Translation (Peter Lang AG), pp. 111-133

  5. Desmontando la equivalencia. A propósito de equivalencias interlingüísticas en la semántica de verbos prefijados

    Clases y categorías en la semántica del español y sus interfaces (De Gruyter Mouton), pp. 101-132

  6. El estado es eterno mientras dura

    Clases y categorías en la semántica del español y sus interfaces (De Gruyter Mouton), pp. 217-265

  7. English or Spanish for research publication purposes?: Reflections on a critical pragmatic pedagogy

    Pedagogies and Policies for Publishing Research in English: Local Initiatives Supporting International Scholars (Routledge/Taylor & Francis), pp. 128-140

  8. From the Street to the Brothel: Following the Go-Between

    Retold Feminine Memoirs: Our Collective Past and Present (Brill), pp. 111 - 121

  9. From the Street to the Brothel: Following the Go-Between

    Re-Told Feminine Memoirs: Our Collective Past and Present (Brill), pp. 111-121

  10. Integración curricular en ciencias de la salud: un reto asumible a través del aprendizaje-servicio

    Educar en el compromiso social: los proyectos de aprendizaje-servicio en la formación universitaria (Ediciones Universidad de San Jorge), pp. 239-258

  11. Integrating gender perspective in interpreter training: A fundamental requirement in contexts of gender violence

    Gender Approaches in the Translation Classroom: Training the Doers (Springer International Publishing), pp. 167-187

  12. Introducción: clases y categorías en la semántica del español

    Clases y categorías en la semántica del español y sus interfaces (De Gruyter Mouton), pp. 1-7

  13. La recepción de la Escuela traductológica de Leipzig en España

    La Escuela traductológica de Leipzig: continuación y recepción (Peter Lang)

  14. La recepción de la Escuela traductológica de Leipzig en España

    La Escuela traductológica de Leipzig: continuación y recepción (Peter Lang Alemania), pp. 5

  15. Las marcas de uso: coloquial en diccionarios bilingües español-inglés

    La investigación en lexicografía hoy (Volumen I): Diccionarios bilingües, lingüística y uso del diccionario (Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions), pp. 5-18

  16. Life out of Balance and Its Aftermath.Paradoxes in Arundhati Roy's The Ministry of Utmost Happiness: A Material Ecocritical Analysis

    Aftermath. The Fall and the Rise after the Event (Jagiellonian University Press), pp. 249-260

  17. Modul "Reiseprospekt": eine Kombination von Präsenz- und Online-Einheiten

    Realidades, retos y reflexiones: la filología alemana en el siglo XXI (Editorial Idiomas), pp. 16-27

  18. Neither I nor we: Inexplicit authorial voice in eighteenth century academic texts

    Writing History in Late Modern English: Explorations of the Coruña Corpus (John Benjamins), pp. 215-234

  19. Regreso al futuro: presentaciones interactivas sin tecnología

    VII Buenas prácticas en innovación docente en el espacio europeo de educación superior (Ediciones Universidad de San Jorge), pp. 65-74

  20. The Fetishized Subject: Modes of Resilience in Madeleine Thien's Certainty 1

    Glocal Narratives of Resilience (Taylor & Francis Group)