Departamento
Psicología Evolutiva y de la Educación
Publicaciones (18) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
Amantadine and/or transcranial magnetic stimulation for fatigue associated with multiple sclerosis (FETEM): study protocol for a phase 3 randomised, double-blind, cross-over, controlled clinical trial
BMJ Open, Vol. 14, Núm. 1, pp. e078661
-
Effects of internet and smartphone addiction on cognitive control in adolescents and young adults: A systematic review of fMRI studies
Neuroscience and Biobehavioral Reviews, Vol. 159
-
Estrés migratorio y bienestar subjetivo en menores migrantes no acompañados
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 44, pp. 189-216
-
Handwriting Skills and Their Role in Text Generation: A Longitudinal Study with Graphonomic Measures
International Journal of Educational Methodology, Vol. 10, Núm. 1, pp. 903-921
-
Identifying kindergarteners at-risk of writing difficulties based on foundational literacy skills
Reading and Writing
-
Implementation of Parenting Programs in Real-World Community Settings: A Scoping Review
Clinical Child and Family Psychology Review, Vol. 27, Núm. 1, pp. 74-90
-
Infancia y pantallas: cursos de formación online para familias y docentes de niños y niñas de la etapa de infantil
Infancia y transformación digital de la educación: miradas diversas (Dykinson), pp. 151-169
-
LOS CONDICIONANTES PSICOSOCIALES DE LAS TRAYECTORIAS EDUCATIVAS DE LOS JÓVENES TUTELADOS Y EXTUTELADOS
Inspirando futuros, creando oportunidades: promoviendo el acceso equitativo a la universidad para las personas procedentes de los sistemas de protección a la infancia (Editorial Universitat Politècnica de València), pp. 27-48
-
La influencia de la significación vital y el apoyo social en la resiliencia en Argentina, Colombia, Indonesia y España
Ehquidad, Núm. 21, pp. 161-184
-
Mother adversity and co-residence time impact mother–child similarity in genome-wide and gene-specific methylation profiles
Clinical Epigenetics, Vol. 16, Núm. 1
-
Negation and social avoidance in language recruits the right inferior frontal gyrus: a tDCS study
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Professionals’ digital competences and user profiles in social agencies and their impact on professional practice, family autonomy and wellbeing
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Recursos y herramientas de la mediación
Habilidades y procedimientos en la mediación: de la teoría a la práctica de los MASC (Aranzadi), pp. 41-138
-
Recursos y herramientas de la mediación
Habilidades y procedimientos en la mediación: de la teoría a la práctica de los MASC (Aranzadi), pp. 41-138
-
The Impact of Oral Language and Transcription Skills on Early Writing Production in Kindergarteners: Productivity and Quality
Early Childhood Education Journal
-
The use of evidence-based programmes in family support across Europe: A comparative survey study
Children and Youth Services Review, Vol. 158
-
Variability of Social Inclusion Patterns Involving Personal, Family and Social Characteristics in Latino Migrant Families in Spain
Child and Family Social Work
-
Worldwide prevalence of obsessive-compulsive symptoms during the COVID-19 pandemic: A systematic review and meta-analysis
Journal of Psychiatric Research, Vol. 172, pp. 360-381