Artículos (21) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2006

  1. Amenaza del endogrupo y nivel de infrahumanización del exogrupo

    Psicothema, Vol. 18, Núm. 1, pp. 73-77

  2. Associated or dissociated effects of syllable frequency in lexical decision and naming

    Psychonomic Bulletin and Review, Vol. 13, Núm. 2, pp. 339-345

  3. Co-development of child-mother gestures over the second and the third years

    Infant and Child Development, Vol. 15, Núm. 1, pp. 1-17

  4. Cross-validating the Berlin Affective Word List

    Behavior Research Methods, Vol. 38, Núm. 4, pp. 606-609

  5. Do transposed-letter effects occur across lexeme boundaries?

    Psychonomic Bulletin and Review, Vol. 13, Núm. 3, pp. 418-422

  6. Do transposed-letter similarity effects occur at a prelexical phonological level?

    Quarterly Journal of Experimental Psychology, Vol. 59, Núm. 9, pp. 1600-1613

  7. Do transposed-letter similarity effects occur at a syllable level?

    Experimental Psychology, Vol. 53, Núm. 4, pp. 308-315

  8. E-Hitz: A word frequency list and a program for deriving psycholinguistic statistics in an agglutinative language (Basque)

    Behavior Research Methods, Vol. 38, Núm. 4, pp. 610-615

  9. Efectos secuenciales de primer orden en una tarea de decisión léxica sólo-sí

    Cognitiva, Vol. 18, Núm. 2, pp. 101-110

  10. Effect of word and syllable frequency on activation during lexical decision and reading aloud

    Human Brain Mapping, Vol. 27, Núm. 12, pp. 963-972

  11. El patrón jerárquico de categorización cruzada: ¿resultado de una categorización doble o simple?

    International Journal of Social Psychology, Revista de Psicología Social, Vol. 21, Núm. 1, pp. 65-74

  12. Event related potentials reveal differences between morphological (prefixes) and phonological (syllables) processing of words

    Neuroscience Letters, Vol. 408, Núm. 1, pp. 10-15

  13. La universalización de la educación superior en Cuba, una experiencia que exige acelerar el proceso de formación pedagógica y didáctica de los profesores en las Sedes Universitarias Municipales

    Mendive, Vol. 4, Núm. 4, pp. 230-236

  14. Lexical selection in bilingual speech production does not involve language suppression

    Journal of Experimental Psychology: Learning Memory and Cognition, Vol. 32, Núm. 5, pp. 1075-1089

  15. Limitaciones de la categorización cruzada con cruces atípicos: la influencia del estado afectivo

    Anales de psicología, Vol. 22, Núm. 1, pp. 72-75

  16. Modulation of prefrontal cortex activation by emotional words in recognition memory

    NeuroReport, Vol. 17, Núm. 10, pp. 1037-1041

  17. Pensar en lo verdadero para seleccionar lo falso

    Psicológica: Revista de metodología y psicología experimental, Vol. 27, Núm. 2, pp. 195-206

  18. Predictores de la asignación de castigo en trasgresiones de las leyes medioambientales

    Medio ambiente y comportamiento humano: Revista Internacional de Psicología Ambiental, Vol. 7, Núm. 1, pp. 105-123

  19. Processing controlled PROs in Spanish

    Cognition, Vol. 100, Núm. 2, pp. 217-282

  20. Syllables as processing units in handwriting production

    Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, Vol. 32, Núm. 1, pp. 18-31