La tutoría como respuesta a las necesidades del alumnado universitarioun estudio en el primer curso de Enfermería de la Universidad de La Laguna
- María Mercedes Arias Hernández 1
- Mª C. Robayna Delgado 1
- Julián Cabrera Figueroa 1
- Mª C. García Andrés 1
- Mª D. Martín del Río Aguiar 1
- Pedro Ricardo Álvarez Pérez 1
-
1
Universidad de La Laguna
info
ISSN: 1139-7853
Year of publication: 2005
Volume: 16
Issue: 2
Pages: 319-331
Type: Article
More publications in: Revista Española de Orientación y Psicopedagogía
Abstract
University students, mainly in the first years, find themselves having to make decisions about their academic or profesional future from the first moment in which they reach high education. This situation without the adequate aid, makes them feel disoriented and find it difficult to conclude studies in the long term. With this investigation we show a descriptive study of the necessities of orientation that Nursing studients in their first year from the University of La Laguna declare.
Bibliographic References
- Álvarez, P. (2002). La función tutorial en la universidad; una apuesta por la mejora de la calidad de la enseñanza. Madrid: EOS.
- Álvarez, P. y Cabrera, L. (1997). "La acción tutorial en el ámbito universitario; algunas consideraciones planteadas desde un modelo de trabajo colaborativo". V111 Jornadas Nacionales de la Asociación Española de Orientación y Psicopedagogía. Valencia, 268-270.
- Bricall, J. M. y cols. (2000). "Informe Universidad 2000". Revista Vivat Academia, 16. Madrid: UAH.
- Gallego, S. (1977). "Las funciones del tutor universitario. La Orientación Educativa la Intervención Psicopedagógica integradas en el curriculum". V111 Jornadas Nacionales de la Asociación Española de Orientación y Psicopedagogía. Valencia, 289-292.
- Lázaro, A. (1997). "La acción tutorial de la función universitaria". En P. Apocada y C.Lobato (eds). Calidad en la Universidad: Orientación y Evaluación. Barcelona: Laertes.