Publicaciones (246) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. A research and intervention on the entrepreneurship competence framework (entrecomp) through a training developed by ideation project

    EDULEARN Proceedings (16º. 2024. Palma de Mallorca)

  2. Different destinations, different outcomes: a comprehensive analysis of hotel water management in Madeira and Tenerife

    International Journal of Water Resources Development, Vol. 40, Núm. 5, pp. 790-815

  3. Economic Context and Entrepreneurial Intention: Analysis of Individuals' Perceptions in a Spanish University Context

    Entrepreneurship Research Journal, Vol. 14, Núm. 2, pp. 707-734

  4. Ethnocentrism and place identity in the consumption of local products

    Heliyon, Vol. 10, Núm. 10

  5. Influence of Community Attachment and Personal Benefit on Residents’ Support for Tourism Activities in Emerging Island Destinations: The Case of Cape Verde

    SAGE Open, Vol. 14, Núm. 2

  6. Influencia de la familia en la actitud emprendedora de la juventud

    Emprendimiento y negocios internacionales, Vol. 9, Núm. 1, pp. 1-8

  7. Loyalty to higher education institutions and the relationship with reputation: an integrated model with multi-stakeholder approach

    Journal of Marketing for Higher Education, Vol. 34, Núm. 1, pp. 223-245

  8. Self-efficacy and personal innovation in the intention to use of facial recognition systems by tourists: a mediation model moderated by trust and anticipated emotions

    Current Issues in Tourism

  9. The effectiveness of virtual versus human influencer marketing for tourism destinations

    Journal of Vacation Marketing

2023

  1. Are Local Product Consumption Habits Influenced by Extreme Situations? A Case Study of Wine During the COVID-19 Pandemic

    SAGE Open, Vol. 13, Núm. 3

  2. Determinants of Water Consumption in Hotels: New Insights Obtained through a Case Study

    Water (Switzerland), Vol. 15, Núm. 17

  3. El agua en La Palma: un recurso estratégico para el desarrollo insular

    La Palma: una isla de oportunidades: repensando el futuro a partir de la crisis volcánica (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 359-370

  4. El tejido empresarial de La Palma: apuntes para un diagnóstico de futuro inmediato

    La Palma: una isla de oportunidades: repensando el futuro a partir de la crisis volcánica (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 121-130

  5. Evolution of communication policies at luxury hotels and their influence on guest ratings

    Current Issues in Tourism, Vol. 26, Núm. 23, pp. 3831-3845

  6. Gestión eficiente del agua y turismo: avanzando hacia la sostenibilidad

    Transición hacia un Turismo Sostenible: perspectivas y propuestas para abordar el cambio desde la Agenda 2030 (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 157-162

  7. Innovación y modelos de negocio turísticos para la sostenibilidad

    Transición hacia un Turismo Sostenible: perspectivas y propuestas para abordar el cambio desde la Agenda 2030 (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 107-114

  8. Introducción

    La Palma: una isla de oportunidades: repensando el futuro a partir de la crisis volcánica (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 25-29

  9. La Palma como marca territorial: lo emocional como ingrediente de un marketing diferenciado

    La Palma: una isla de oportunidades: repensando el futuro a partir de la crisis volcánica (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 313-322

  10. La Palma: una isla de oportunidades: repensando el futuro a partir de la crisis volcánica

    Fundación FYDE-CajaCanarias

  11. La educación superior como palanca transformadora para el futuro de la isla de La Palma

    La Palma: una isla de oportunidades: repensando el futuro a partir de la crisis volcánica (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 93-108