ES
Empresa y sociedad
Publicaciones (246) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
A research and intervention on the entrepreneurship competence framework (entrecomp) through a training developed by ideation project
EDULEARN Proceedings (16º. 2024. Palma de Mallorca)
-
Different destinations, different outcomes: a comprehensive analysis of hotel water management in Madeira and Tenerife
International Journal of Water Resources Development, Vol. 40, Núm. 5, pp. 790-815
-
Economic Context and Entrepreneurial Intention: Analysis of Individuals' Perceptions in a Spanish University Context
Entrepreneurship Research Journal, Vol. 14, Núm. 2, pp. 707-734
-
Ethnocentrism and place identity in the consumption of local products
Heliyon, Vol. 10, Núm. 10
-
Influence of Community Attachment and Personal Benefit on Residents’ Support for Tourism Activities in Emerging Island Destinations: The Case of Cape Verde
SAGE Open, Vol. 14, Núm. 2
-
Influencia de la familia en la actitud emprendedora de la juventud
Emprendimiento y negocios internacionales, Vol. 9, Núm. 1, pp. 1-8
-
Loyalty to higher education institutions and the relationship with reputation: an integrated model with multi-stakeholder approach
Journal of Marketing for Higher Education, Vol. 34, Núm. 1, pp. 223-245
-
Self-efficacy and personal innovation in the intention to use of facial recognition systems by tourists: a mediation model moderated by trust and anticipated emotions
Current Issues in Tourism
-
The effectiveness of virtual versus human influencer marketing for tourism destinations
Journal of Vacation Marketing
2023
-
Are Local Product Consumption Habits Influenced by Extreme Situations? A Case Study of Wine During the COVID-19 Pandemic
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 3
-
Determinants of Water Consumption in Hotels: New Insights Obtained through a Case Study
Water (Switzerland), Vol. 15, Núm. 17
-
El agua en La Palma: un recurso estratégico para el desarrollo insular
La Palma: una isla de oportunidades: repensando el futuro a partir de la crisis volcánica (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 359-370
-
El tejido empresarial de La Palma: apuntes para un diagnóstico de futuro inmediato
La Palma: una isla de oportunidades: repensando el futuro a partir de la crisis volcánica (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 121-130
-
Evolution of communication policies at luxury hotels and their influence on guest ratings
Current Issues in Tourism, Vol. 26, Núm. 23, pp. 3831-3845
-
Gestión eficiente del agua y turismo: avanzando hacia la sostenibilidad
Transición hacia un Turismo Sostenible: perspectivas y propuestas para abordar el cambio desde la Agenda 2030 (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 157-162
-
Innovación y modelos de negocio turísticos para la sostenibilidad
Transición hacia un Turismo Sostenible: perspectivas y propuestas para abordar el cambio desde la Agenda 2030 (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 107-114
-
Introducción
La Palma: una isla de oportunidades: repensando el futuro a partir de la crisis volcánica (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 25-29
-
La Palma como marca territorial: lo emocional como ingrediente de un marketing diferenciado
La Palma: una isla de oportunidades: repensando el futuro a partir de la crisis volcánica (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 313-322
-
La Palma: una isla de oportunidades: repensando el futuro a partir de la crisis volcánica
Fundación FYDE-CajaCanarias
-
La educación superior como palanca transformadora para el futuro de la isla de La Palma
La Palma: una isla de oportunidades: repensando el futuro a partir de la crisis volcánica (Fundación FYDE-CajaCanarias), pp. 93-108