Monika
Wozniak
Profesora Ayudante Doctora
Publicaciones (22) Publicaciones de Monika Wozniak
2024
-
Over-the-counter and prescription english: 'Drug' interactions between clil/emi and esp in pharmacy
Developing Language Competence through English for Specific Purposes in English-Medium University Settings (Channel View Publications), pp. 36-51
2022
-
Cultural literacy and sustainable development through English: A look from CLIL in pharmacy
Language Learning in Higher Education, Vol. 12, Núm. 2, pp. 587-604
2021
-
CLIL and ESP in Pharmacy : over-the-counter or prescription English?
AELFE-TAPP 2021 (19th AELFE Conference, 2nd TAPP Conference)
2020
-
"How Do I Find the Limit?": Risk management in EMI and CLIL at university
Teaching Language and Content in Multicultural and Multilingual Classrooms: CLIL and EMI Approaches (Springer International Publishing), pp. 31-61
-
Aprendizaje multidisciplinar en Ciencias de la Salud a través de actividades de ApS con pacientes crónicos
El papel del Aprendizaje-Servicio en la construcción de una ciudadanía global (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 103-112
-
Figurative phrases with nationality words in English learner's dictionaries online: What can users learn?
Reproducible Language Units from an Interdisciplinary Perspective (University of Bialystok Publishing House), pp. 317-334
-
HOT-SEAT en el laboratorio: glosario de términos científicos en inglés
VI Buenas prácticas en innovación docente en el espacio europeo de educación superior (Ediciones Universidad de San Jorge), pp. 133-147
-
Nationality idioms across dictionaries for learners of English
Applied Linguistics Perspectives on Reproducible Multiword Units: Foreign Language Teaching and Lexicography (Intercontinental Dialogue on Phraseology 8, Proceedings of EUROPHRAS 2018) (University of Bialystok Publishing House), pp. 151-168
2019
-
Culture-based expressions in bilingual dictionaries: The case of national ethnonyms
On the Verge Between Language and Translation (Peter Lang AG), pp. 111-133
-
Hazte un cell-fie
IN-RED 2019: V Congreso de Innovación Educativa y Docencia en Red
-
Integración curricular en ciencias de la salud: un reto asumible a través del aprendizaje-servicio
Educar en el compromiso social: los proyectos de aprendizaje-servicio en la formación universitaria (Ediciones Universidad de San Jorge), pp. 239-258
-
Regreso al futuro: presentaciones interactivas sin tecnología
VII Buenas prácticas en innovación docente en el espacio europeo de educación superior (Ediciones Universidad de San Jorge), pp. 65-74
2018
-
English for pharmacy : an esp course in a CLIL context
Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, Vol. 6, pp. 265-275
2017
-
Esp in CLIL degree programmes
ESP Today, Vol. 5, Núm. 2, pp. 244-265
2016
-
National Stereotypes in Figurative Language and their Rolein Foreign Language Education
Languaging Diversity (Cambridge Scholars Publishing), pp. 143-159
-
The Perfect Dose of Scientific English in Pharmacy: CLIL and ESPInterconnections
CLIL + Science : New Directions in Content and Language Integrated Learning for Science and Technology
2013
-
CLIL in Pharmacy: A case of collaboration between content and language lecturers
Language Value, Vol. 5, Vol. 1, pp. 107-128
-
English for Physiotherapy, Physiotherapy for English: a synergistic approach
Actas del I Congreso Internacional Nebrija en Lingüística Aplicada a la Enseñanza de Lenguas: en camino hacia el plurilingüismo : 28-30 de septiembre de 2012
-
English for physiotherapy, physiotherapy for english: A synergistic approach
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Núm. 13
2012
-
CLIL activities in Pharmacy degree courses
Teaching approaches to CLIL = Propuestas docentes en AICLE (Servicio de Publicaciones), pp. 303-312