Publications (22) Monika Wozniak publications

2024

  1. Over-the-counter and prescription english: 'Drug' interactions between clil/emi and esp in pharmacy

    Developing Language Competence through English for Specific Purposes in English-Medium University Settings (Channel View Publications), pp. 36-51

2022

  1. Cultural literacy and sustainable development through English: A look from CLIL in pharmacy

    Language Learning in Higher Education, Vol. 12, Núm. 2, pp. 587-604

2021

  1. CLIL and ESP in Pharmacy : over-the-counter or prescription English?

    AELFE-TAPP 2021 (19th AELFE Conference, 2nd TAPP Conference)

2020

  1. "How Do I Find the Limit?": Risk management in EMI and CLIL at university

    Teaching Language and Content in Multicultural and Multilingual Classrooms: CLIL and EMI Approaches (Springer International Publishing), pp. 31-61

  2. Aprendizaje multidisciplinar en Ciencias de la Salud a través de actividades de ApS con pacientes crónicos

    El papel del Aprendizaje-Servicio en la construcción de una ciudadanía global (UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia), pp. 103-112

  3. Figurative phrases with nationality words in English learner's dictionaries online: What can users learn?

    Reproducible Language Units from an Interdisciplinary Perspective (University of Bialystok Publishing House), pp. 317-334

  4. HOT-SEAT en el laboratorio: glosario de términos científicos en inglés

    VI Buenas prácticas en innovación docente en el espacio europeo de educación superior (Ediciones Universidad de San Jorge), pp. 133-147

  5. Nationality idioms across dictionaries for learners of English

    Applied Linguistics Perspectives on Reproducible Multiword Units: Foreign Language Teaching and Lexicography (Intercontinental Dialogue on Phraseology 8, Proceedings of EUROPHRAS 2018) (University of Bialystok Publishing House), pp. 151-168

2019

  1. Culture-based expressions in bilingual dictionaries: The case of national ethnonyms

    On the Verge Between Language and Translation (Peter Lang AG), pp. 111-133

  2. Hazte un cell-fie

    In-RED 2019: V Congreso de Innovación Educativa y Docencia en Red

  3. Integración curricular en ciencias de la salud: un reto asumible a través del aprendizaje-servicio

    Educar en el compromiso social: los proyectos de aprendizaje-servicio en la formación universitaria (Ediciones Universidad de San Jorge), pp. 239-258

  4. Regreso al futuro: presentaciones interactivas sin tecnología

    VII Buenas prácticas en innovación docente en el espacio europeo de educación superior (Ediciones Universidad de San Jorge), pp. 65-74

2018

  1. English for pharmacy : an esp course in a CLIL context

    Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes, Vol. 6, pp. 265-275

2017

  1. Esp in CLIL degree programmes

    ESP Today, Vol. 5, Núm. 2, pp. 244-265

2016

  1. National Stereotypes in Figurative Language and their Rolein Foreign Language Education

    Languaging Diversity (Cambridge Scholars Publishing), pp. 143-159

  2. The Perfect Dose of Scientific English in Pharmacy: CLIL and ESPInterconnections

    CLIL + Science : New Directions in Content and Language Integrated Learning for Science and Technology

2013

  1. CLIL in Pharmacy: A case of collaboration between content and language lecturers

    Language Value, Vol. 5, Vol. 1, pp. 107-128

  2. English for Physiotherapy, Physiotherapy for English: a synergistic approach

    Actas del I Congreso Internacional Nebrija en Lingüística Aplicada a la Enseñanza de Lenguas: en camino hacia el plurilingüismo : 28-30 de septiembre de 2012

  3. English for physiotherapy, physiotherapy for english: A synergistic approach

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Núm. 13

2012

  1. CLIL activities in Pharmacy degree courses

    Teaching approaches to CLIL = Propuestas docentes en AICLE (Servicio de Publicaciones), pp. 303-312