Departamento: Economía, Contabilidad y Finanzas

Email: cbethenc@ull.es

Web personal: https://carlos-bethencourt.webnode.es/

Área de investigación: Ciencias Sociales y Jurídicas

Doctor por la Universidad Carlos III de Madrid con la tesis Ensayos sobre las consecuencias económicas del envejecimiento de la población 2003. Dirigida por Dr/a. José Victor Ríos Rull, Dr/a. Vincenzo Galasso.

I am an Associate Professor of Economics at Universidad de La Laguna (ULL) in Tenerife, Spain. Development and Public Economics are my two main research fields. I am interested in economic growth, the development process and the interaction with corruption, predation and institutions. Regarding to Public Economics, I am interested in tax evasion, criminal activity and welfare policies. I also have interest in Political Economics and their contribution to explain public finance issues and intergenerational problems. Behavioral Economics and Household decisions are my other research fields. In particular, I have studied issues of labor supply and intergenerational composition of households.