Department
Didáctica e Investigación Educativa
Others (17) Publications in which a researcher has participated
2024
-
Higher Education Students' Early Perceptions of ChatGPT: Global Survey Data
Mendeley Data
-
Introduction
The Future of Early Childhood Education
-
Pablos Pons, J. y Gómez Camacho, A. (2023). Escritura digital y educación: el m-learning . Octaedro
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 23, Núm. 1, pp. 105-106
-
Preface
The Future of Early Childhood Education
2023
-
Biglia, B. & Cubero Pajares, A. (2022). Abordar las violencias de género en la universidad a través de la fotovoz. Publicacions Universitat Rovira i Virgili, 96 pp.
Clivatge. Estudis i testimonis sobre el conflicte i el canvi socials, Núm. 11
-
Preface
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
-
Programa Hebe. Una propuesta de acción tutorial para 3.º y 4.º de Educación Secundaria Obligatoria
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 34, Núm. 3, pp. 162-163
2020
-
Corrigendum to “Passion for math: Relationships between teachers’ emphasis on class contents usefulness, motivation and grades” (Contemporary Educational Psychology (2017) 51 (284–292), (S0361476X17302370), (10.1016/j.cedpsych.2017.08.010))
Contemporary Educational Psychology
-
Corrigendum to “The role of passion in education: A systematic review” [Educational Research Review 19 (2016) 173–188] (Educational Research Review (2016) 19 (173–188), (S1747938X16300343), (10.1016/j.edurev.2016.09.001))
Educational Research Review
-
Erratum: ‘Erratum to “Combating homophobia, lesbophobia, biphobia and transphobia: A liberating and subversive educational alternative for desires” [Heliyon 6 (10) (October 2020) Article e05225]’ (Heliyon (2020) 6(10), (S2405844020320685), (10.1016/j.heliyon.2020.e05225))
Heliyon
2017
-
Preface
Research on University Teaching and Faculty Development: International Perspectives
2011
-
Cantón Mayo, I. (Coord.) (2010). Narraciones de maestros. Barcelona: Davinci, 219 pp.
ESE: Estudios sobre educación., Núm. 21, pp. 233-234
2010
-
García Medina, R. y Parra Ortiz, J.M (2010): Didáctica e innovación curricular (134páginas). Los libros de la Catarata, Madrid
Education in the knowledge society (EKS), Vol. 11, Núm. 3, pp. 431-433
2009
-
Orientación educativa e intervención psicopedagógica: cambian los tiempos, cambian las responsabilidades profesionales
Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, Vol. 20, Núm. 3, pp. 327-328
2006
-
Luis Miguel Villar Angulo, Pedro Simón de Vicente y Olga María Alegre de la Rosa (2005): Conocimientos, capacidades y destrezas estudiantiles. Madrid, Pirámide
Qurriculum: Revista de Teoría, Investigación y Práctica Educativa, Núm. 19, pp. 307-308
-
Miguel Villar Angulo y Olga María Alegre de la Rosa. "Manual para la excelencia en la enseñanza superior": Madrid: McGraw Hill, 2004
Qurriculum: Revista de Teoría, Investigación y Práctica Educativa, Núm. 19, pp. 309-310
-
Si la reforma de la formación del profesorado no se hace en la dirección correcta, no será por falta de conocimiento: Escudero, J.M. y Luis, A. (eds.) (2006). La formación del profesorado y la mejora de la educación. Políticas y prácticas . Barcelona: Octaedro, 340 pp.
Con-ciencia social: anuario de didáctica de la geografía, la historia y las ciencias sociales, Núm. 10, pp. 131-137