La repetición de la visita como variable clave en los destinos turísticos maduros

  1. CLADERA MUNAR , MAGDALENA
Dirigida per:
  1. Joaquín Alegre Martín Director/a

Universitat de defensa: Universitat de les Illes Balears

Fecha de defensa: 11 de de maig de 2007

Tribunal:
  1. Catalina Natividad Juaneda Sampol President/a
  2. Andreu Sansó Rosselló Secretari/ària
  3. Jaume García Villar Vocal
  4. Jorge V. Pérez Rodríguez Vocal
  5. Víctor Javier Cano Fernández Vocal

Tipus: Tesi

Teseo: 135229 DIALNET

Resum

Actualment, a nombroses destinacions turístiques, especialment destinacions madures, el percentatge de turistes repetidores és elevat. La repetició de la visita a una destinació se pot interpretar com un símptoma positiu, relacionat amb la fidelitat dels turistes, la satisfacció, la intenció de retorn, les recomanacions a potencials visitants, etc. Malgrat això, també s’ha associat amb la pèrdua d’atractiu per a nous turistes, amb la falta d’incentius per a la millora i actualització del producte turístic i amb la possibilitat de que els turistes repetidores facin una despesa menor. Els objectius generals d’aquest treball consisteixen en estudiar les característiques relacionades amb la repetició, així com els determinants i conseqüències econòmiques d’aquest comportament, amb la finalitat de reflexionar sobre la possibilitat de que el foment de la fidelitat dels turistes cap a la destinació, pugui ésser una estratègia favorable per a la viabilitat de les destinacions madures.