La repetición de la visita como variable clave en los destinos turísticos maduros
- CLADERA MUNAR , MAGDALENA
- Joaquín Alegre Martín Zuzendaria
Defentsa unibertsitatea: Universitat de les Illes Balears
Fecha de defensa: 2007(e)ko maiatza-(a)k 11
- Catalina Natividad Juaneda Sampol Presidentea
- Andreu Sansó Rosselló Idazkaria
- Jaume García Villar Kidea
- Jorge V. Pérez Rodríguez Kidea
- Víctor Javier Cano Fernández Kidea
Mota: Tesia
Laburpena
Actualment, a nombroses destinacions turístiques, especialment destinacions madures, el percentatge de turistes repetidores és elevat. La repetició de la visita a una destinació se pot interpretar com un símptoma positiu, relacionat amb la fidelitat dels turistes, la satisfacció, la intenció de retorn, les recomanacions a potencials visitants, etc. Malgrat això, també s’ha associat amb la pèrdua d’atractiu per a nous turistes, amb la falta d’incentius per a la millora i actualització del producte turístic i amb la possibilitat de que els turistes repetidores facin una despesa menor. Els objectius generals d’aquest treball consisteixen en estudiar les característiques relacionades amb la repetició, així com els determinants i conseqüències econòmiques d’aquest comportament, amb la finalitat de reflexionar sobre la possibilitat de que el foment de la fidelitat dels turistes cap a la destinació, pugui ésser una estratègia favorable per a la viabilitat de les destinacions madures.