La repetición de la visita como variable clave en los destinos turísticos maduros

  1. CLADERA MUNAR , MAGDALENA
Zuzendaria:
  1. Joaquín Alegre Martín Zuzendaria

Defentsa unibertsitatea: Universitat de les Illes Balears

Fecha de defensa: 2007(e)ko maiatza-(a)k 11

Epaimahaia:
  1. Catalina Natividad Juaneda Sampol Presidentea
  2. Andreu Sansó Rosselló Idazkaria
  3. Jaume García Villar Kidea
  4. Jorge V. Pérez Rodríguez Kidea
  5. Víctor Javier Cano Fernández Kidea

Mota: Tesia

Teseo: 135229 DIALNET

Laburpena

Actualment, a nombroses destinacions turístiques, especialment destinacions madures, el percentatge de turistes repetidores és elevat. La repetició de la visita a una destinació se pot interpretar com un símptoma positiu, relacionat amb la fidelitat dels turistes, la satisfacció, la intenció de retorn, les recomanacions a potencials visitants, etc. Malgrat això, també s’ha associat amb la pèrdua d’atractiu per a nous turistes, amb la falta d’incentius per a la millora i actualització del producte turístic i amb la possibilitat de que els turistes repetidores facin una despesa menor. Els objectius generals d’aquest treball consisteixen en estudiar les característiques relacionades amb la repetició, així com els determinants i conseqüències econòmiques d’aquest comportament, amb la finalitat de reflexionar sobre la possibilitat de que el foment de la fidelitat dels turistes cap a la destinació, pugui ésser una estratègia favorable per a la viabilitat de les destinacions madures.