La evaluación del impacto de la superación en el desempeño profesional pedagógico de los docentes en la Sede Universitaria Municipal

  1. María Ángeles Alonso Rodríguez
  2. Ismael Cruz Ordaz
Journal:
Mendive

ISSN: 1815-7696

Year of publication: 2009

Volume: 7

Issue: 2

Pages: 90-97

Type: Article

More publications in: Mendive

Metrics

Cited by

  • Dialnet Metrics Cited by: 2 (26-01-2023)

CIRC

  • Social Sciences: C

Abstract

This article describes the results of a research aimed at develop ing a methodology to evaluate the impact of the upgrading in the pedagogical professional development of teachers at Candelaria’s Pedagogical University Center. This article is also part of a research project of the Pedagogical University main center under the Program "University knowledge management for innovation and development".

Bibliographic References

  • -Añorga, J.: El desempeño profesional y humano de los egresados de la maestría Educación Avanzada. La Habana. Cuba. ISPEJV. Informe final del proyecto de investigación sobre la evaluación de impacto del postgrado 2001.
  • -Añorga Morales, Julia: Diseño Teórico – Práctica del Modelo de Evaluación de Impacto. Informe parcial del Proyecto de Investigación sobre la evaluación de Impacto del Postgrado. La Habana. Cuba ISPEJV. 1999
  • -Añorga Morales, Julia y Oliva C. Marisel: La Evaluación Formativa de la Educación de Avanzada. Material Impreso. ISPEJV. La Habana. Cuba. 1997.
  • -Solórzano Benítez, Roxana. Modelo de evaluación de impacto social de los programas de alfabetización Tesis en opción al grado científico de Dra. en Ciencias Pedagógicas (2006).