Gráficos estadísticos en libros de texto de secundaria de matemáticas y ciencias. Análisis exploratorio

  1. García-Alonso, I. 1
  1. 1 Universidad de La Laguna
    info

    Universidad de La Laguna

    San Cristobal de La Laguna, España

    ROR https://ror.org/01r9z8p25

Buch:
Investigación en Educación Matemática XXIV
  1. Diago, P. D. (coord.)
  2. Yáñez, D. F. (coord.)
  3. González-Astudillo, M. T. (coord.)
  4. Carrillo, D. (coord.)

Verlag: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM

ISBN: 978-84-09-32184-1

Datum der Publikation: 2021

Seiten: 279-286

Kongress: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Simposio (24. 2021. Valencia)

Art: Konferenz-Beitrag

Zusammenfassung

Textbooks are a didactic resource with a wide tradition in learning and teaching in differentsubjects. In this work we analyze the statistical graphs that appear in scientific textbooks atSecondary School. We show that mathematics does not offer the highest statistical graph readinglevel. Furthermore, along courses, contextualized statistical graphs have more basic reading level.