Gráficos estadísticos en libros de texto de secundaria de matemáticas y ciencias. Análisis exploratorio

  1. García-Alonso, I. 1
  1. 1 Universidad de La Laguna
    info

    Universidad de La Laguna

    San Cristobal de La Laguna, España

    ROR https://ror.org/01r9z8p25

Livre:
Investigación en Educación Matemática XXIV
  1. Diago, P. D. (coord.)
  2. Yáñez, D. F. (coord.)
  3. González-Astudillo, M. T. (coord.)
  4. Carrillo, D. (coord.)

Éditorial: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM

ISBN: 978-84-09-32184-1

Année de publication: 2021

Pages: 279-286

Congreso: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. Simposio (24. 2021. Valencia)

Type: Communication dans un congrès

Résumé

Textbooks are a didactic resource with a wide tradition in learning and teaching in differentsubjects. In this work we analyze the statistical graphs that appear in scientific textbooks atSecondary School. We show that mathematics does not offer the highest statistical graph readinglevel. Furthermore, along courses, contextualized statistical graphs have more basic reading level.