David
Pérez Jorge
Profesor Contratado Doctor
Eva
Ariño Mateo
Publicacions en què col·labora amb Eva Ariño Mateo (29)
2024
-
El papel de las acciones restaurativas en la convivencia escolar
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 3293-3301
-
Interacciones en la educación digital a través del modelo de comunidad de indagación: estudio de caso en estudiantes de posgrado de Ecuador
Campus Virtuales, Vol. 13, Núm. 2, pp. 49-62
-
Introduction
The Future of Early Childhood Education
-
Preface
The Future of Early Childhood Education
-
The level of conscientiousness trait and technostress: a moderated mediation model
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1
-
Your humanity depends on mine: the role of organizational dehumanization in the context of university studies
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 11, Núm. 1
2023
-
Desafíos de la inclusión educativa en el aula: el caso de las enseñanzas superiores de música en España
Artes y salud. Calidad de vida en los entornos sociales y educativos (Dykinson), pp. 44-51
-
Gestión de conflictos mediante la implementación de los círculos restaurativos en el contexto escolar
La escuela promotora de derechos, buen trato y participación.: Revisiones, estudios y experiencias (Octaedro), pp. 703-710
-
La relevancia de la formación para la salud bucodental en contextos escolares
Soñar grande es soñar juntas: en busca de una educación crítica e inclusiva (Octaedro), pp. 696-707
-
Restorative methods as a strategy for the prevention of violence and bullying in primary and secondary schools in Mexico: An exploratory study
Heliyon, Vol. 9, Núm. 7
2022
-
Authentic Leadership and Its Relationship With Job Satisfaction: The Mediator Role of Organizational Dehumanization
Europe's Journal of Psychology, Vol. 18, Núm. 4, pp. 450-463
-
Las escuelas promotoras de salud y formación del profesorado en Educación para la Salud
Responsabilidad social para la inclusión (Dykinson), pp. 10-29
-
Modelos síncronos versus modelos asíncronos en la tutoría universitaria durante la pandemia por Covid 19
Cuestiones relativas a la inclusión de colectivos vulnerables (Dykinson), pp. 128-145
-
PERCEPTION OF THE STUDENTS OF THE MASTER IN TEACHER TRAINING OF THE UNIVERSITY OF LA LAGUNA ON TRAINING IN COMPETENCES FOR EDUCATIONAL GUIDANCE AND THE TUTORIAL FUNCTION
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, Vol. 15, Núm. 2, pp. 103-115
-
Quality of Life in Deafblind People and Its Effect on the Processes of Educational Adaptation and Social Inclusion in Canary Islands, Spain
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 7
-
Restorative Methods as a Strategy for the Prevention of Violence and Bullying in Primary and Secondary Schools in Mexico: An Exploratory Study
SSRN Electronic Journal
-
The Incidence of Abuse and School Harassment Among Foreign and Spanish Students in Extremadura
Smart Innovation, Systems and Technologies
-
Validation of the Organizational Dehumanization Scale in Spanish-Speaking Contexts
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 8
2021
-
Dealing with stress and intervention models in families with children with autism spectrum disorder
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1
-
Educational programs for the promotion of health at school: A systematic review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 20