
Hipólito
Marrero Hernández
Full Professor
Publications (56)
2022
-
Afecto, lenguaje y cognición social: la comunicación de las actitudes
Neurocognición del lenguaje: más allá de las palabras (Editorial Médica Panamericana), pp. 171-185
-
Motivational mediation between coping and post-traumatic growth in previously bullied college students
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Effect of transcranialdirect current stimulation on the right brain temporal area on processing approach and avoidance attitudes with negation
Frontiers in Human Neuroscience, Vol. 16
-
Comprensión del tiempo a través del espacio: Un estudio de plasticidad inducida en niños con trastorno del desarrollo del lenguaje
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 42, Núm. 1, pp. 24-34
2021
-
Dimensiones básicas de la motivación humana
Ediciones Pirámide
-
Personality Traits Modulate the Effect of tDCS on Reading Speed of Social Sentences
Brain Sciences, Vol. 11, Núm. 11, pp. 1464
-
El papel del alumnado en el Docentia tras diez años de evaluación: ¿evaluar al docente o la asignatura? Esa es la cuestión
Revista española de pedagogía, Vol. 79, Núm. 280, pp. 1
2020
-
Negation interacts with motivational direction in understanding action sentences
PloS one, Vol. 15, Núm. 6, pp. e0234304
-
Enhancing memory for relationship actions by transcranial direct current stimulation of the superior temporal sulcus
Brain Sciences, Vol. 10, Núm. 8, pp. 1-16
-
Attentional bias towards resilience-related words is related to post-traumatic growth and personality traits
Personality and Individual Differences, Vol. 155
2019
-
Brain Encoding of Social Approach: Is it Associated With Spatial Ability?
Frontiers in Behavioral Neuroscience, Vol. 13
-
Both the mirror and the affordance systems might be impaired in adults with high autistic traits. Evidence from EEG mu and beta rhythms
Autism Research, Vol. 12, Núm. 7, pp. 1032-1042
2018
-
Una mirada longitudinal: ¿Es el “Docentia” útil para la evaluación del profesorado universitario?
Relieve: Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, Vol. 24, Núm. 2, pp. 6
2017
-
Understanding approach and avoidance in verbal descriptions of everyday actions: An ERP study
Cognitive, Affective and Behavioral Neuroscience, Vol. 17, Núm. 3, pp. 612-624
2016
-
Do people reason when they accept tricky offers? A case of approach and avoidance motivated reasoning
Journal of Economic Psychology, Vol. 57, pp. 26-38
2015
-
Evaluación de la calidad docente: ¿Es el DOCENTIA una herramienta útil?
Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior: libro de resúmenes XI FECIES
-
Innovación en las enseñanzas universitarias [Recurso electrónico]: experiencias presentadas en las V Jornadas de Innovación Educativa de la ULL
pref.
Universidad de La Laguna
-
Phonological, lexical, and semantic errors produced by impairment at the output buffer in a Spanish aphasic patient
Neurocase, Vol. 21, Núm. 4, pp. 418-428
-
Neurophysiological traces of the readers geographical perspective associated with the deictic verbs of motion to go and to come
Brain Research, Vol. 1597, pp. 108-118
-
Carefully Encoding Approach/Avoidance Body Locomotion with Interpersonal Conduct in Narrated Interactions
Canadian Journal of Experimental Psychology, Vol. 69, Núm. 2, pp. 190-199