Desiderio Gutiérrez Taño-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (40)

2022

  1. An extended theory of planned behaviour model to predict intention to use bioplastic

    Journal of Social Marketing, Vol. 12, Núm. 1, pp. 5-28

2020

  1. El rol del residente en la recuperación de los destinos turísticos

    Turismo pos-COVID-19: Reflexiones, retos y oportunidades (Cátedra de Turismo CajaCanarias-Ashotel), pp. 311-317

  2. Satisfacción del turista con la experiencia de compra de souvenirs: el caso de un destino insular masivo de sol y playa

    Pasos: Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, Vol. 18, Núm. 4, pp. 531-544

  3. What drives guests to misreport their experiences on Airbnb? A structural equation modelling approach

    Current Issues in Tourism, pp. 1-18

2019

  1. Interaction and reputation in Airbnb: an exploratory analysis

    International Journal of Culture, Tourism, and Hospitality Research, Vol. 13, Núm. 4, pp. 370-383

  2. Residents’ Support for P2P Accommodation in Mass Tourism Destinations

    Journal of Travel Research, Vol. 58, Núm. 4, pp. 549-565

  3. The influence of knowledge on residents' perceptions of the impacts of overtourism in P2P accommodation rental

    Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 4

2018

  1. Economic crisis and residents’ perception of the impacts of tourism in mass tourism destinations

    Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 7, pp. 68-75

2017

  1. Airbnb as a new disruptive model in tourism: Analyzing its competitive potential based on online travel reviews

    Advances in Social Media for Travel, Tourism and Hospitality: New Perspectives, Practice and Cases (Taylor and Francis), pp. 195-209

2016

  1. Contexto del alquiler vacacional en los espacios turísticos: satisfacción de la demanda y actitud del residente

    La residencialización de las áreas turísticas de Canarias ([Las Palmas de Gran Canaria] : Promotur Turismo Canarias, 2016), pp. 199-230

  2. Economía colaborativa. Regulación y competencia

    La actividad turística española en 2015: (edición 2016) (Asociación Española de Expertos Científicos en Turismo (AECIT)), pp. 95-106

  3. Travellers 2.0: Motivation, opportunity and ability to use social media

    Social Media in Travel, Tourism and Hospitality: Theory, Practice and Cases (Taylor and Francis), pp. 171-187

  4. ¿Por qué Airbnb es un modelo de alojamiento colaborativo con tanto éxito?

    La actividad turística española en 2014: Edición 2015 (Madrid : Síntesis : AECIT), pp. 111-118

2014

  1. Análisis comparativo de la actitud del residente en destinos de sol y playa: Tenerife y Salou

    Revista Atlántida: Revista Canaria de Ciencias Sociales, Núm. 6, pp. 123-143

  2. Residents' perceptions of tourism impacts on Island destinations: A comparative analysis

    International Journal of Tourism Research, Vol. 16, Núm. 6, pp. 578-585