Publicaciones (64) Publicaciones de Ricardo Jesús Díaz Armas

2024

  1. Anállisis del comportamiento de consumo de productos locales en contextos regionales y turísticos a través de modelos basados en la teoría del comportamiento planificado: el caso del vino canario

    Análisis del Comportamiento de Consumo de Productos Locales en Contextos Regionales y Turísticos a Través de Modelos Basados en la Teoría del Comportamiento Plani!cado: El Caso del Vino Canario

  2. Ethnocentrism and place identity in the consumption of local products

    Heliyon, Vol. 10, Núm. 10

  3. Influence of emotional solidarity on residents’ support for holiday rentals

    Current Issues in Tourism

2022

  1. An extended theory of planned behaviour model to predict intention to use bioplastic

    Journal of Social Marketing, Vol. 12, Núm. 1, pp. 5-28

2020

  1. El rol del residente en la recuperación de los destinos turísticos

    Turismo pos-COVID-19: Reflexiones, retos y oportunidades (Cátedra de Turismo CajaCanarias-Ashotel), pp. 311-317

  2. Hábitos de consumo de vino en Canarias: Frenos e impulsores al consumo de vinos canarios

    Fundación General de la Universidad de La Laguna

  3. Satisfacción del turista con la experiencia de compra de souvenirs: el caso de un destino insular masivo de sol y playa

    Pasos: Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, Vol. 18, Núm. 4, pp. 531-544

  4. What drives guests to misreport their experiences on Airbnb? A structural equation modelling approach

    Current Issues in Tourism, pp. 1-18

2019

  1. Interaction and reputation in Airbnb: an exploratory analysis

    International Journal of Culture, Tourism, and Hospitality Research, Vol. 13, Núm. 4, pp. 370-383

  2. Residents’ Support for P2P Accommodation in Mass Tourism Destinations

    Journal of Travel Research, Vol. 58, Núm. 4, pp. 549-565

  3. The influence of knowledge on residents' perceptions of the impacts of overtourism in P2P accommodation rental

    Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 4

2018

  1. Economic crisis and residents’ perception of the impacts of tourism in mass tourism destinations

    Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 7, pp. 68-75

2017

  1. Airbnb as a new disruptive model in tourism: Analyzing its competitive potential based on online travel reviews

    Advances in Social Media for Travel, Tourism and Hospitality: New Perspectives, Practice and Cases (Taylor and Francis), pp. 195-209

2016

  1. Contexto del alquiler vacacional en los espacios turísticos: satisfacción de la demanda y actitud del residente

    La residencialización de las áreas turísticas de Canarias ([Las Palmas de Gran Canaria] : Promotur Turismo Canarias, 2016), pp. 199-230