Ricardo Jesús
Díaz Armas
Profesor Titular Universidad
Publicaciones (64) Publicaciones de Ricardo Jesús Díaz Armas
2024
-
Anállisis del comportamiento de consumo de productos locales en contextos regionales y turísticos a través de modelos basados en la teoría del comportamiento planificado: el caso del vino canario
Análisis del Comportamiento de Consumo de Productos Locales en Contextos Regionales y Turísticos a Través de Modelos Basados en la Teoría del Comportamiento Plani!cado: El Caso del Vino Canario
-
Ethnocentrism and place identity in the consumption of local products
Heliyon, Vol. 10, Núm. 10
-
Influence of emotional solidarity on residents’ support for holiday rentals
Current Issues in Tourism
2023
-
Are Local Product Consumption Habits Influenced by Extreme Situations? A Case Study of Wine During the COVID-19 Pandemic
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 3
-
Residents’ fresh start mindset and attitudes towards tourism after a natural disaster: the case of the volcano in La Palma
Current Issues in Tourism, Vol. 26, Núm. 22, pp. 3721-3733
-
The Moderating Role of Generation on Residents’ Support for P2P Vacation Accommodations: Millennials versus Older Generations
SAGE Open, Vol. 13, Núm. 1
2022
-
An extended theory of planned behaviour model to predict intention to use bioplastic
Journal of Social Marketing, Vol. 12, Núm. 1, pp. 5-28
2021
-
An extended model of the theory of planned behaviour to predict local wine consumption intention and behaviour
Foods, Vol. 10, Núm. 9
-
Influencia del atractivo de la presentación de los vinos en la percepción de calidad e intención de consumo
Fundación General de la Universidad de La Laguna
-
Value proposition operationalization in peer-to-peer platforms using machine learning
Tourism Management, Vol. 84
2020
-
El rol del residente en la recuperación de los destinos turísticos
Turismo pos-COVID-19: Reflexiones, retos y oportunidades (Cátedra de Turismo CajaCanarias-Ashotel), pp. 311-317
-
Hábitos de consumo de vino en Canarias: Frenos e impulsores al consumo de vinos canarios
Fundación General de la Universidad de La Laguna
-
Satisfacción del turista con la experiencia de compra de souvenirs: el caso de un destino insular masivo de sol y playa
Pasos: Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, Vol. 18, Núm. 4, pp. 531-544
-
What drives guests to misreport their experiences on Airbnb? A structural equation modelling approach
Current Issues in Tourism, pp. 1-18
2019
-
Interaction and reputation in Airbnb: an exploratory analysis
International Journal of Culture, Tourism, and Hospitality Research, Vol. 13, Núm. 4, pp. 370-383
-
Residents’ Support for P2P Accommodation in Mass Tourism Destinations
Journal of Travel Research, Vol. 58, Núm. 4, pp. 549-565
-
The influence of knowledge on residents' perceptions of the impacts of overtourism in P2P accommodation rental
Sustainability (Switzerland), Vol. 11, Núm. 4
2018
-
Economic crisis and residents’ perception of the impacts of tourism in mass tourism destinations
Journal of Destination Marketing and Management, Vol. 7, pp. 68-75
2017
-
Airbnb as a new disruptive model in tourism: Analyzing its competitive potential based on online travel reviews
Advances in Social Media for Travel, Tourism and Hospitality: New Perspectives, Practice and Cases (Taylor and Francis), pp. 195-209
2016
-
Contexto del alquiler vacacional en los espacios turísticos: satisfacción de la demanda y actitud del residente
La residencialización de las áreas turísticas de Canarias ([Las Palmas de Gran Canaria] : Promotur Turismo Canarias, 2016), pp. 199-230