Department: Filología Clásica, Francesa, Árabe y Románica

Research institute: The Andrés Bello University Institute of Linguistics (INULAB) is a center of the University of La Laguna dedicated to multidisciplinary research in the field of linguistics since 1976.

Research institute: The Institute for Medieval and Renaissance Studies (IEMYR) is a multidisciplinary research institute dedicated to promoting medieval and Renaissance studies.

Area: Latin Philology

Research group: Tradylat: estudios lexicológicos, lingüística, métricos y traducciones de textos

Research group: Grupo de estudios sobre la construcción del ideal femenino. Textos y contextos

Email: marabade@ull.es

Research field: Artes y Humanidades

Doctor by the Universidad de Sevilla with the thesis De tribus dicendi generibus sive de recta informandi styli ratione commentarius, de Alfonso García Matamoros. Edición crítica, traducción y estudio 1991.